همشهری آنلاین: رییس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین هیات علمی کشور فرانسه متشکل از روسای ۴۰ دانشگاه و وزیر علوم این کشور به منظور تبادل علمی، طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر به ایران سفر می‌کنند.

حسین سالار آملی

به گزارش ایرنا، حسین سالار آملی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تعامل بین‌المللی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: وزارت علوم دیپلماسی خود را روی راه‌اندازی سه محور کرسی‌های ادبیات فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، همکاری با کشورهای هدف در حوزه علم و پژوهش و بهره‌گیری از ایرانیان در دنیا عملیاتی کرده است.

وی گفت: در دانشگاه‌های 35 کشور کرسی ادبیات فارسی برگزار می‌شود و سه هزار و 620 نفر در خارج از کشور دوره‌های مقطع لیسانس، ارشد و دکترا را در این کرسی‌ها می‌گذرانند.

سالار آملی گفت: برای نخستین بار حوزه شیعه‌شناسی در دانشگاه آنکارا ترکیه راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: محور دوم مذاکرات وزارت علوم با کشورهای هدف در دولت یازدهم با کشورهای همسایه از جمله عراق، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و کشورهای چین، آلمان، اتریش، روسیه، فرانسه و ژاپن تعریف شده است.

سالار آملی گفت: وزارت علوم با این کشورها در پی چهار هدف اساسی از قبیل برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی، انجام پژوهش‌های مشترک تبادل دانشجو و تبادل هیات‌های علمی است.

وی خاطرنشان کرد: محور سوم توسعه علم و فناوری بر اساس بهره‌مندی از ایرانیان خارج از کشور است، به گونه‌ای که سال 93 تعداد 13 پروژه مشترک و سال گذشته 15 پروژه برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: طی روزهای آخر هفته دو هیات علمی از کشور آلمان برای همکاری‌های مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ایران سفر می‌کنند و طی روزهای 21 و 22 آذر ماه نشست علمی فناوری با دانشگاه‌هایی از روسیه خواهیم داشت.

سالار آملی با بیان اینکه فعالیت‌های خود را با روسیه توسعه داده‌ایم، گفت: دانشگاه شهید بهشتی در مسکو دفتر دارد و 13 دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به این مرکز علمی در روسیه اعزام شده‌اند.

وی گفت: روزهای 22 و 23 آذر اولین کارگاه مشترک با کشور هند در تهران برگزار خواهد شد و آخر آذر نیز هیات کشور سوئد به تهران سفر می‌کند. هم اکنون هیات 25 نفره از ایتالیا برای همکاری در زمینه فن آوری و نوآوری در کشور حضور دارد.

کد خبر 354555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha