همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش ۵۰۰ درصدی نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه برای خودروهای دودزا، افزایش ۳۰۰ درصدی برخورد با خودروهای دارای نقص فنی و معرفی ۶۰۰۰ خودروی پلاک مخدوش به مقام قضایی خبر داد.

پلیس راهور

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا درباره علل افزایش ترافیک در معابر پایتخت طی روزهای اخیر اظهار کرد: افزایش حجم ترافیک در روزهای اخیر چند دلیل دارد که یکی از این دلایل، تغییر در ساعت و محدوده طرح ترافیک به دلیل افزایش آلودگی هوا بود که خود طبیعی است تا چند روز پس از بازگشت این ساعت به حالت اولیه حجم ترافیک افزایش پیدا کند تا شهروندانی که موفق به انجام یک سری از کارهای خود در محدوده مرکزی پایتخت نشده بودند آن را انجام دهد.

وی تعطیلات پایانی ماه صفر را عامل دیگری برای افزایش ترافیک در معابر پایتخت بیان کرد و افزود: در روزهای قبل و بعد از این تعطیلات شاهد حجم بالای ترافیک در معابر تهران بودیم چراکه بسیاری از شهروندان مشغول انجام کارهای خود بودند تا از تهران خارج شده و پس از آن نیز موج بازگشت آنان سبب افزایش حجم ترافیک در معابر شد ضمن اینکه طی مناسبت‌های این هفته نیز برخی از شهروندان در مراکز مذهبی و حسینیه ها حاضر شده و به عزاداری پرداختند که همین عامل سبب افزایش حجم ترافیک در معابر منتهی به این مراکز شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ورود موج سرما به کشور را نیز عاملی دیگر برشمرد و افزود: هنگام سرمای هوا به‌طور طبیعی میل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته و این هم عامل دیگری برای افزایش حجم ترافیک در معابر پایتخت است.

سردار مهماندار بااشاره به کاهش طول روز در نیمه دوم سال افزود: یکی از مسائلی که همواره در نیمه دوم سال موجب حجم ترافیک به ویژه ترافیک عصرگاهی می‌شود همزمانی ساعت اتمام کار ادارات و سازمان‌ها با غروب آفتاب است، چرا که هنگام غروب آفتاب یکسری از مشاغل تعطیل و شماری از شهروندان نیز در معابر حاضر می‌شوند . همچنین بارش‌های اخیر نیز باعث کندی حرکت در بزرگراه‌ها و معابر شده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مجموعه این دلایل و همزمانی آن‌ها با یکدیگر سبب افزایش حجم ترافیک در معابر پایتخت شده بود، خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن پیش‌بینی این موضوع و اطلاع‌رسانی آن به شهروندان، تمامی ماموران خود را از ساعت 5 صبح به حالت آماده‌باش درآورد و با حضور در معابر اقدام به روانسازی ترافیک و مدیریت آن در معابر کردند.

  • ورود روزانه 1000 خودرو و موتورسیکلت نوشماره به خیابان‌های پایتخت

سردار مهماندار از ورود روزانه بیش از یکهزار دستگاه موتورسیکلت و خودروی نو شماره به معابر پایتخت خبر داد و افزود: این در حالیست که میزان خروجی خودروها بسیار ناچیز بوده و همین امر نیز در درازمدت در افزایش حجم ترافیک پایتخت تاثیرگذار است. ضمن اینکه افزایش تعداد خودروها بدون افزایش در ظرفیت و حجم معابر و شبکه راه‌ها انجام می شود که این وضعیت در معابر شمالی تهران که ساختار طراحی معابرش، سنتی و تو در تو است، بیشتر خود را نشان داده و سبب سنگینی حجم ترافیک در این مناطق می شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده و همچنین بازگشت شرایط به حالت عادی، وضعیت ترافیکی پایتخت بهتر شده است گفت: خوشبختانه امروز ترافیک در معابر و شبکه بزرگراهی به حالت اولیه باز گشته است البته همچنان ماموران پلیس راهور در آماده باش هستند.

  • افزایش 500 درصدی نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه

سردار مهماندار در ادامه به آمار عملکرد مأموران پلیس راهور در بحث کاهش آلودگی هوا اشاره کرده و به ایسنا گفت: در بیست و پنج روز گذشته در برخورد با خودروهای دودزا و نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه برای این خودروها افزایش ۵۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را داشتیم ضمن اینکه برخورد با خودروهای دارای نقص فنی نیز ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش ۲۰ درصدی برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در ۲۵ روز اخیر خبر داد و بااشاره به فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در جهت برخورد با رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن و پوشاندن پلاک خودرو می‌کنند، گفت: طی 25 روز اخیر 6000 خودرو دارای پلاک مخدوش توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

  • سازماندهی تردد در تهران نیازمند بازنگری مجدد است

وی ساعات پیک ترافیک در معابر پایتخت را بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اعلام کرد و گفت: توصیه ما به شهروندان این است تا حد امکان در این ساعت از ترددهای غیرضروری با وسیله نقلیه شخصی خودداری کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.

سردار مهماندار با بیان اینکه در بحث سازماندهی تردد در تهران نیازمند بازنگری مجدد هستیم تصریح کرد: بنظر می‌رسد که باید از روش های جایگزین در این موضوع استفاده شود.

کد خبر 354532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha