همشهری آنلاین: لاریجانی در پاسخ به تذکر صادقی که گفت ماموران مثل آدم ربایان می‌خواستند من را ببرند، گفت: ما باید از حق باید دفاع کنیم نه از حرف ناحق؛ وقتی شما آبروی مسلمان و تشکیلاتی را می‌ریزید، شمایی که خود یک روحانی بوده‌اید و آخوندی کرده‌اید مگر در روایات نداریم که حرمت مومن مانند حرمت کعبه است؟

صادقی

به گزارش تسنيم، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه -14 آذر- قوه مقننه در تذکری گفت: جلب بنده در روز یکشنبه هفته گذشته برخلاف نص صریح اصل 86 قانون اساسی و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس بود.

وی تصریح کرد: بنده در نطق 24 آبان سال جاری خود به رئیس قوه قضائیه تهمت نزدم و تنها سؤالی از وزیر اقتصاد پرسیده‌ام که لازم است متن اظهارات بنده به صورت دقیق بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در آن نطق از وزیر اقتصاد درباره اینکه گفته بود حسابهای قوه قضائیه بر اساس موازین شرعی و قانونی افتتاح شده است، توضیح خواستم.

صادقی تصریح کرد:‌ طبق اصل 50 قانون اساسی دستگاهها باید درآمدهای حاصله را به خزانه‌داری کل کشور وازیر کنند و بنده از وزیر اقتصاد درباره اینکه حسابهای قوه قضائیه با کدام موازین شرعی و قانونی افتتاح شده است، توضیح خواستم که آیا اینها تهمت است یا درخواست؟

وی با بیان اینکه یک نماینده حق دارد از همه موارد توضیح بخواهد، گفت: آقای لاریجانی شما امروز درباره روز مجلس و شهامتهای شهید مدرس صحبت کردید اما چرا از بنده و دیگر نمایندگان حمایت نمی‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه روز یکشنبه گذشته همچون دزدان و آدم‌ربایان در جلوی بنده کمین کرده بودند که مرا شبانه به دادستانی ببرند، گفت: چرا از بنده دفاع نمی‌کنید؟ چرا از مجلس دفاع نمی‌کنید؟ چرا ساکت هستید؟

صادقی با بیان اینکه بنده به دنبال ایجاد تشنج در کشور نبودم، ادامه داد: اگر به دنبال ناآرامی بودم خودم روز سه‌شنبه به دادسرا نمی‌رفتم چون به ساختارهای نظام پایبند هستم.

وی  ادامه داد: دستگاه قضایی رفتار ساختارشکنانه کرده است و با حکم یک دادستان نابخرد یک نماینده مجلس را جلب می‌کنند که این جامعه را به تشنج می‌کشد.

  • لاريجاني خطاب به صادقي: اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر محمود صادقی نماینده تهران گفت: آقای صادقی همین نوع صحبت‌هایی که الان نیز فرمودید متناسب با روابط میان قوا نیست.

وی ادامه داد: درباره آن مطلبی که فرمودید و تذکری که در مجلس دادید که احساس می‌کنید حق‌تان پایمال شده است، من گفتم مطالبی را که شما گفته‌اید، آوردند و دیدم؛ گفتید خطاب‌تان به وزیر اقتصاد بود که بر اساس کدام ماده قانونی این دخل و خرج‌ها را قانونی اعلام کرده‌اید؟ اما شما مطلبی را اضافه کرده‌اید مبنی بر اینکه این پولها به حسابهای شخصی واریز می‌شود که اینجا نقطه اتهام است.

رئیس مجلس تصریح کرد: وقتی وزیر اقتصاد می‌گوید "آن سایت ضدانقلاب دروغ گفته است و این پول‌ها که در قوه قضائیه است به نام قوه قضائیه است"، از برادر عزیزمان آقای دکتر صادقی فرزند شهید صادقی عزیز نماینده مجلس انتظار نبود که آن را تائید کند.

لاریجانی ادامه داد: ضمنا به خاطر دارید شما به همراه آقای مازنی و آقای رحیمی نماینده تهران تشریف آوردید. من خدمت‌ شما عرض کردم این حرف نادرست است و این پول‌ها به نام قوه قضائیه است و به نام شخص نیست؛ چرا صحبتهای خود را اصلاح نکردید؟ اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست. شما آبروی مسلمان و یک تشکیلات را بردید.

وی خطاب به محمود صادقی گفت: ما مفتخریم که در مجلس مدرس هستیم که از حق باید دفاع کنیم نه از حرف ناحق؛ وقتی شما آبروی مسلمان و تشکیلاتی را می‌ریزید، شمایی که خود یک روحانی بوده‌اید و آخوندی کرده‌اید مگر در روایات نداریم که حرمت مومن مانند حرمت کعبه است؟ اینگونه ما حرمت مومن را حفظ می‌کنیم؟ آبروي بنده انتظارم از شما این بود که نطقی که داشتید را اصلاح کنید.

لاریجانی تصریح کرد: درباره اینکه بگوییم یک بازپرس بی‌خرد یا از اینگونه صحبتها در شان مجلس نیست. نباید فضای مجلس و قوه قضائیه را تخریب کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم اگر نماینده‌ای در چارچوب شئونات نمایندگی مطلبی را گفت باید در هیئت نظارت بررسی شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه اظهارات شما تنها موردی نیست که به خاطر آن به دادسرا احضار شده‌اید، خاطرنشان کرد: آقای ساداتی‌نژاد امروز به بنده گفت که از شما شاکی است و یا موارد دیگری نیز مطرح شده است.

لاریجانی ادامه داد: هفته گذشته که آقای وکیلی با بنده تماس گرفت، بنده اعلام کردم که به دادستان پیغام بدهند که قوه قضائیه بگذارد، هیئت نظارت ابتدا در این مورد تصمیم‌گیری کند که این اتفاق نیز افتاد و دیگر از سوی دادستانی این موضوع پیگیری نشد.

وی ادامه داد: بنده به آقای وکیلی گفتم اگر دادستانی اصرار دارند، آقای صادقی به آنجا بروند همانطور که بحثی درباره علی مطهری پیش آمده بود که به وی گفتیم به آنجا برود و شما که به دادستانی رفتید کار درستی کردید.

رئیس مجلس ادامه داد: به هیئت نظارت نیز گفته‌ایم جلسه‌ای بگذارد و این موضوع را بررسی کند.

لاریجانی با بیان اینکه کشور اکنون در شرایط حساسی قرار دارد، ادامه داد: باید وقت بگذاریم و راه‌حلی منطقی که به منافع ملی کمک می‌کند، برسیم و نباید به مسائل تشنج‌آمیز در کشور دامن بزنیم.

کد خبر 354353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha