همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیقات سیاسی در زمینه تحولات امنیتی در آمریکا نشان می‌دهد، دولت باراک اوباما بیش از دو برابر دوره جورج بوش پسر جمهوریخواه به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سلاح فروخته است.

اوباما در فروش سلاح به اعراب خلیج فارس رکورد زده است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و بر اساس تحقیقات روزنامه الرای کویت، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی خریدار اصلی سلاح از دولت اوباما طی هشت سال ریاست جمهوری وی بوده‌اند و از نظر هزینه و قیمت نیز این شاخص های آماری دو برابر دوره جورج بوش بوده است.

نتایج تحقیقات روزنامه الرای کویت همچنین نشان می دهد حجم فروش سلاح از سوی دولت اوباما به کشورهای عربی در مقایسه با دیگر روسای جمهوری آمریکا بالاترین درصد فروش از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد دولت آمریکا طی پنج سال اخیر سیاست فروش سلاح به تعداد بیشتری از کشورهای در حال توسعه را افزایش داده تا این کشورها از راه درگیریهای مستقیم با یکدیگر مشکلاتشان را حل و فصل کنند و دیگر آمریکاییها به بهانه برقراری صلح و دمکراتیک، حضور مستقیم در درگیریها پیدا .نمی کنند
در همین راستا وزارت امور خارجه آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از ماه می 2015 میلادی (آغاز جنگ عربستان علیه یمن) بیش از 33 میلیارد دلار انواع اسلحه از آمریکا خریداری کردند.

شش کشور شورای همکاری خلیج فارس تاکنون موشک های دفاع هوایی بالستیک، بالگردهای هجومی، ناوچه ها و موشک های ضد زره پیشرفته را از آمریکا دریافت کرده اند. قطر با خرید بیش از 10 میلیارد دلار سلاح های پیشرفته در دو سال گذشته بزرگترین مشتری جنگ افزار های آمریکایی بوده است.

آمریکا سعی دارد نفوذ خود درکویت را با انعقاد قرار دادهای نظامی سودآور در دولت ترامپ نیز ادامه دهد. بر اساس قراردادهای منعقد شده٬ دولت آمریکا ٧٢ فروند جنگنده به قطر و ٢٨ فروند جنگنده اف -18به کویت تحویل می دهد و بازه زمانی یازده ماهه ای برای تحویل تعیین شده است.

سناتور باب کروکر در این زمینه ضمن ابراز خرسندی از ارسال کمک ٣٨ میلیارد دلاری آمریکا برای رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا باید روابط با شرکای خود در جنوب خلیج فارس را نیز تقویت کند.

در حال حاضر کشورهای امارات، کویت و عربستان در تلاش هستند تا سیستم دفاع موشکی «پاتریوت» را به منظور استفاده از نسل جدیدی از موشک های 3pac توسعه ببخشند.

برخی منابع خبری مدعی شدند قطر، عربستان و امارات نیز در پی خریدن سیستم دفاع موشکی دیگری از شرکت «لاکهید مارتن» به نام سیستم «تاد» هستند.

کد خبر 354034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha