فهیمه پناه‌آذر: هفته گذشته بحث فروش بلیت‌های ۳۰۰ هزار تومانی برای افتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به جایی رسید که عوامل تصمیم گرفتند یک نشست خبری برگزار کنند، اما این موضوع نیز نتوانست را‌هگشا باشد و صدور مجوز برگزاری مراسم به دلایل مختلف به تعویق افتاد و در نهایت سازندگان فیلم تصمیم گرفتند تا برنامه اکران را لغو کرده و این مراسم را در یک فضای دیگر و بدون فروش بلیت انجام دهند.

جواد نوروزبيگي تهيه‌كننده فيلم‌ سلام بمبئي درباره اتفاقات افتاده براي مراسم افتتاحيه فيلم كه قرار بود در برج ميلاد برگزار شود، به همشهري مي‌گويد:«بيش از 10روز بود كه مدارك لازم را براي گرفتن مجوز برگزاري مراسم افتتاحيه به اداره اماكن داده بوديم و در اين مدت نيز با حضور در اداره اماكن پيگير مجوز بوديم.

اما با توجه به نزديك شدن تاريخ مراسم، ديديم در ارائه مجوز تعلل مي‌شود و ممكن است با فروش بليت‌ها و آمدن مهمان‌ها و همچنين قطعي شدن مراسم، به‌دليل صادر نشدن مجوز و يا افتادن كارها به دقيقه 90 دچار مشكل شويم؛ به همين دليل تصميم گرفته شد، مراسم لغو شود».

نوروزبيگي تأكيد مي‌كند:«وقتي تعللي در صدور مجوز صورت گرفت، واقعا فكر كرديم كه شايد تا آخرين لحظات هم مشخص نباشد كه آيا مجوز مي‌دهند يا خير؟ قرار بود دعوتنامه‌ها پخش شود و تشريفاتي براي ورود مهمانان صورت گيرد اما اگر همه كارها انجام مي‌شد و در نهايت مجوز در اختيار قرار نمي‌گرفت، اين يك آبروريزي ميان مهمانان و دعوت‌شدگان بود؛ به همين دليل انصراف داديم».وي ادامه مي‌دهد:«به‌طور حتم براي اكران فيلم، مراسم افتتاحيه با حضور بازيگران هندي فيلم گرفته مي‌شود و فضا و مكان و برنامه‌ها تا حدودي تغيير خواهد كرد.»

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه به‌احتمال خيلي زياد 13آذر براي افتتاحيه فيلم مراسم داشته باشيم، در پاسخ به فروش بليت‌هاي 300هزار توماني براي مراسم افتتاحيه و تصميم‌گيري درباره اين فروش نيز مي‌گويد:«اين مراسم قرار بود در بخش خصوصي برگزار شود، با يك شركت تشريفاتي صحبت كرديم و درجلسه‌اي كه همه حضور داشتند، پيشنهاد فروش بليت 300هزار توماني مطرح شد و اين تنها براي تماشاي فيلم و مراسم افتتاحيه نبود بلكه در قالب يك برنامه فرهنگي و هنري كه شامل كنسرت، پذيرايي شامل شام و هدايا و اكران فيلم، حضور مهمانان و...بود، صورت مي‌گرفت.

قرار نبود با فروش اين بليت ما مخارج كار را تأمين كنيم چرا كه در اين زمينه هزينه آنقدر بالا بود كه فروش 300هزار توماني نمي‌توانست براي ما خيلي مهم باشد». وي در توضيح بيشتر مي‌گويد:«دليل لغو برنامه افتتاحيه اكران به‌خاطر فروش بليت‌هاي 300هزار توماني نبود، بلكه ريسكي بود كه ما بايد برنامه‌ريزي مي‌كرديم و ممكن بود در دقايق آخر بگويند مجوز نمي‌دهيم. متأسفانه در اين ميان نيز بسياري بدون دانستن اصل ماجرا و تصميماتي كه گرفته شده بود، شروع به فضاسازي كردند».

تهيه‌كننده «من ديه‌گو مارادونا هستم» در پاسخ به اين سؤال كه آيا بليت‌ها فروش رفته، يادآور مي‌شود:«نزديك به 50درصد بليت‌ها از طريق سايت سينما تيكت به فروش رفت كه البته با توجه به لغو برنامه، اين هزينه به مشتريان از طريق سايت بازگردانده مي‌شود. نكته مهم اين است كه اگر مجوز صادر مي‌شد، چه بليت‌ها فروش مي‌رفت و چه فروشي نداشت، ما برنامه را با همان كيفيت و مهمانان برگزار مي‌كرديم و نمي‌دانم چرا عده‌اي بدون توجه به كاري كه قرار بود صورت بگيرد، فضاسازي كردند.»

تهيه‌كننده فيلم «خرس» مي‌افزايد:«براي لغو اين برنامه ما هم دچار خسارت شديم، تهيه‌كننده‌اي نيستم كه با توجه به جريانات ايجاد شده ‌همه‌‌چيز را به نفع خودم تمام كنم اما سؤالم اين است: چرا كسي درباره خسارت‌هايي كه وارد شده، حرفي نمي‌زند. چرا وقتي مؤسسه و شركت خصوصي با اهداف فرهنگي وارد گود مي‌شود و مي‌خواهد از سينما حمايت كند، اينطور رفتار مي‌كنيم. اين شركت خصوصي مي‌تواند در جاهاي ديگر بهترين درآمدها را داشته باشد اما رفتار ما باعث مي‌شود كه پاي بخش خصوصي در سينما قطع شود. چند سال پيش نيز بانك پاسارگاد كه حامي سينما بود، خود را به‌خاطر فضاسازي كنار كشيد.»

کد خبر 353943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha