همشهری آنلاین: رسوایی تکان دهنده سوءاستفاده جنسی از فوتبالیست‌های انگلیسی در سال‌های گذشته با افشاگری های جدید صورت گرفته، هر روز ابعاد بیشتری به خودش می‌گیرد.

سوء استفاده جنسی از فوتبالسیت‌ها در انگلیس

به گزارش ایرنا، طی یک هفته اخیر چند فوتبالیست سابق انگلیسی فاش ساخته‌اند، در زمانی که کودک و نوجوانان بوده‌اند، توسط مربیانشان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

'اندی وود وارد' 45 ساله اولین فوتبالیست انگلیسی بود که هفته گذشته فاش کرد که در زمان نوجوانی توسط 'بری بنل'مربی سابق تیم باشگاه فوتبال 'کرو' مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

پس از 'اندی وود وارد'، دو فوتبالیست سابق باشگاه 'کرو'، 'استیو والترز'و 'دیوید وایت'، فاش کردند که توسط 'بری بنل ' مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

پل استوارت 52 ساله، بازیکن پیشین شماری از باشگاه‌های بزرگ انگلیس نیز در گفت‌وگو با اسکای نیوز فاش کرد که مربی‌اش از او در سن 11 تا 15 سالگی، به طور مکرر سوءاستفاده جنسی می‌کرده است.

پل استوارت که علاوه بر تیم ملی انگلیس در باشگاه‌های تاتنهام، بلک پول، منچسترسیتی، لیورپول، کریستال پالاس، ساندرلند و استوک بازی کرده است، در سال 2000 میلادی از فوتبال کناره گرفت.

این بازیکن شناخته شده فوتبال انگلیس پیشتر در مصاحبه با دیلی میرور فاش ساخته بود که مشکلات روانی ناشی از آن سوء استفاده ها، او را به سمت مواد مخدر و مشروبات الکلی سوق داد.

وی گفته است مربی‌اش در تیم فوتبال تاتنهام، تهدیدش کرده بود در صورتی که او در این ‌باره با کسی سخن بگوید، والدین و دو برادرش را خواهد کشت.

'استیو والترز '، 'اندی وود وارد' به همراه 'کریس سنسورث ' و 'جیسیون دانفورد' روز جمعه با حضور در یک برنامه شبکه تلویزیونی 'بی‌بی‌سی'، به ابعاد تکان‌دهنده سوءاستفاده جنسی از آنها پرده برداشتند.

روزنامه گاردین نیز روز جمعه گزارش داد یک فوتبالیست سابق تیم نیوکاسل یونایتد، که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که در نوجوانی از سوی مربی این تیم 'جورج اورموند' که در سال 2002 میلادی به دلیل تعرض به فوتبالیست های جوان به زندان افتاد، مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

در همین حال پلیس منطقه 'چشایر' در غرب انگلیس و نزدیک به شهر لیورپول روز جمعه گفت که شمار افرادی که متهم به تعرض جنسی به فوتبالیست‌ها هستند، بیش از یک نفر است.

این نیرو گفته است که در حال دریافت گزارش‌های بیشتری از سوی منابع مختلف از جمله 'انجمن حمایت از کودکان در برابر سوءاستفاده جنسی'، در مورد تعرض جنسی به کودکان و نوجوانان فوتبالیست در گذشته است.

پلیس منطقه چشایر اعلام کرده است که در حال تماس با قربانیان این پرونده تاریخی که هر روز ابعاد بیشتری می‌یابد، است.
در همین حال باشگاه فوتبال منچسترسیتی نیز اعلام کرده است که یک پرونده در ارتباط با اتهامات وارده شده به 'بری بنل' که در دهه 1980 میلادی در این باشگاه فعالیت داشته است، گشوده است.

تیم باشگاه نیوکاسل نیز روز جمعه گفت که آماده همکاری با پلیس در مورد اتهامات مطرح شده در ارتباط با سوء استفاده جنسی از فوتبالیست‌های است.

در همین حال، 'وین رونی ' کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس روز جمعه از دیگر بازیکنان فوتبال این کشور خواست در صورتی که قربانی سوء استفاده جنسی شده‌اند، این مساله را فاش سازند.

کد خبر 353613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha