رئیس سازمان بورس: در همکاری با دستگاه قضایی با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با بازارسهام اطلاعات‌اغواگرانه منتشر می‌کنند برخورد می‌کنیم

بورس

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار از برخورد قضايي با سيگنال‌فروشان و كساني كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي اقدامات اغواگرانه انجام مي‌دهند خبر داد.به گزارش همشهري، شاپور محمدي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار كه در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما حضور يافته بود گفت: وضع شركت‌هاي فعال در بازارسهام به لحاظ سودآوري بهتر شده و شركت‌هايي هم كه قبلا مشكل تأمين مالي داشتند، وضع بهتري پيدا كرده‌اند.

او افزود: شاخص كل بورس نسبت به ابتداي سال قبل ۲۷درصد رشد داشته است. ارزش بازار، تنها در بورس تهران ۳۳۲ هزار ميليارد تومان شده و ارزش كل بازارهاي سهام ايران اعم از بورس و فرابورس و صندوق‌ها به ۶۰۰ هزار ميليارد تومان رسيد. ارزش معاملات بورس تهران در 8ماه امسال، ۸۴‌درصد رشد داشته، مضاف بر اينكه در فرابورس شاهد رشد ۱۶‌درصدي، در بورس كالا شاهد رشد ۵۰درصدي و در بورس انرژي با رشد ۱۶درصدي مواجه بوده‌ايم.

رئيس سازمان بورس با اشاره به عرضه اوراق خزانه در بازارسرمايه و در پاسخ به اين پرسش كه آيا فروش اين اوراق، تهديدي براي بازار سهام محسوب نمي‌شود؟ توضيح داد : امسال كل اوراق خزانه‌اي كه دولت فروخته ۱۷ هزار ميليارد تومان بوده، ارزش بازار سهام ايران همچنان كه گفتم ۶۰۰ هزار ميليارد تومان است و ارزش بازار بدهي با احتساب ارقام امسال و پارسال حداكثر ۳۰ هزار ميليارد تومان است. لذا اينكه برخي مي‌گويند اوقات سازمان بورس صرف فروش اوراق خزانه دولتي شده غيركارشناسي است.

  • نماد10درصد شركت‌هاي بورس بسته مانده

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به انتقاد نسبت به بسته بودن بعضي نمادها در بازار سهام گفت: من به‌هيچ‌وجه به بسته ماندن نمادها در بورس و فرابورس اعتقاد ندارم اما معتقدم اگر در بازار معاملات سهام يك شركت، ابهام وجود داشته باشد، بسته بودن نماد تا زمان افشاي اطلاعات درست، به صلاح بازار و سهامداران است. او با اشاره به بسته بودن نماد ۷۱شركت در بازار سهام گفت: در بازار سهام نماد ۶۰۰ نماد شركت فعال است بنابراين تعداد نمادهاي بسته شده فقط حدود 10درصد كل نمادهاي فعال در بازار سهام است.

  • سيگنال‌فروشي

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پديده سيگنال‌فروشي در شبكه‌هاي اجتماعي بورس گفت: موضوع حركت‌هاي اغوا‌كننده آن دسته از شبكه‌هاي اجتماعي را كه سيگنال‌فروشي مي‌كنند، مورد پيگيري قضايي قرار خواهيم داد. محمدي افزود: سازمان بورس، تعدادي از سايت‌هاي غيرقانوني را شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي كرده است. اين سايت‌ها بعد از پيگيري‌هاي قضايي بسته شده‌اند. منتها حل مشكل به همكاري بيشتر نهادهاي مختلف نياز دارد زيرا برخي افراد با نام‌ها و ايميل‌هاي جعلي در فضاي مجازي سيگنال‌فروشي مي‌كنند. محمدي تأكيد كرد: براي حل اين مشكل همكاري 3نهاد سازمان بورس، پليس فتا و قوه قضاييه لازم و ضروري است.

کد خبر 353523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha