همشهری آنلاین: وزارت آموزش و پرورش کویت اعلام کرد: در راستای حفظ فضای تقویت وحدت ملی و مقابله با هرگونه افراط گری، متون ضد شیعه و فرقه گرایانه از کتاب‌های درسی مدارس این کشور پاکسازی و حذف می‌شود.

 متون ضد شیعه از کتاب های درسی کویت حذف می شود

به گزارش ایرنا، بدر العیسی وزیر آموزش و پروزش کویت طی سخنانی در مراسم جشن انتخاب کویت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به اینکه کویت برای تقویت وحدت میان تمامی مذاهب اسلامی در این کشور تلاش می کند، شرایط حاکم بر منطقه را حساس دانست.

به نوشته نشریه الرای، العیسی در اظهارات خود تاکید کرد که دولت کویت قصد دارد فضایی از میانه روی و به دور از افراط و خرافه گرایی را در فضای آموزشی این کشور اعمال کند.

شیعیان کویت در گذشته نسبت به وجود برخی مطالب ضد مذهبی در کتاب های مقطع دبیرستان معترض بودند که درخواست های آنها مورد توجه قرار گرفته است .

همزمان در نمایشگاه کتاب امسال کویت نیز تعدادی از نشریات سلفی اقدام به وارد کردن و نمایش چند مورد کتاب ضد شیعی کرده بودند که با اعتراض فعالات حقوقی کویتی روبه رو شد.

حضور و جانبداری تعدادی از مدیران و مسئولان سلفی در وزارت اوقاف کویت دلیل اصلی به نمایش درآمدن کتاب های ضد شیعه در نمایشگاه کویت بوده است. پیش از این نیز منابع آگاه از همراهی مسئولان کویتی با وزارت آموزش و پرورش این کشور برای گماردن یک ناظر برای کنترل کتاب ها و جزوات مورد استفاده در مدارس خبر دادند.

دولت کویت تلاش می کند که همزمان بر تحولات پرتلاطم منطقه ای فضایی از وحدت ملی را در این کشور ایجاد کند تا این کشور از کمکش های سیاسی منطقه ای مصون بماند .

در دوره تبلیغات انتخاباتی سال جاری کویت نیز نامزدها به طور عمده از ورود به فضای اختلافات طایفه ای و مذهبی خودداری کرده و توجه خود را به موضوعات سیاسی و اقتصادی معطوف کرده اند.

شیعیان در کویت یک اقلیت مهم در فضای سیاسی و اقتصادی این کشور به شمار می روند و از روابط بسیار خوبی با خاندان حاکم برخوردار هستند.

کد خبر 353409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha