همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون امید از طرح سئوال از وزرای اطلاعات، کشور و دادگستری درباره لغو سخنرانی علی مطهری خبر داد.

علی مطهری

به گزارش تسنيم،  بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به نشست سه شنبه- 2 آذر - شورای مرکزی فراکسیون متبوع خود اظهار کرد: این جلسه که با حضور علی مطهری نائب رئیس مجلس برگزار شد در آن حواشی لغو سخنرانی ایشان در روز اربعین در مشهد بررسی شد.

وی  ادامه داد: نایب رئیس مجلس عنوان کرد که چندبار محل برگزاری سخنرانی در مشهد تغییر کرد و در نهایت با وجود اینکه مجوزهای لازم دریافت شده بود با برگزاری سخنرانی ممانعت شد، اعضای شورای مرکزی فراکسیون تاکید داشتند که این مسئله صرفا مربوط به شخص آقای مطهری نیست و نگرانی فراکسیون امید نسبت به خاموش شدن تریبون یک نماینده برآمده از دل ملت است.

سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: بنابراین مقرر شد که همه نمایندگان عضو فراکسیون امید از فرصت خود برای ارائه تذکر از تریبون مجلس برای این مسئله استفاده کنند، همچنین مقرر شد برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق‌ها و مسائلی و به‌منظور پیگیری مسئله از وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور طرح سوال شود.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تهیه بیانیه ای در فراکسیون متبوع خود خبر داد و گفت:  کمیته سیاسی فراکسیون امید بیانیه ای با امضای اعضا تهیه کرده است که پس از آن‌که تعداد امضاءها از 150 امضاء تجاوز کرد، این بیانیه را در صحن قرائت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این بیانیه نظر همه نمایندگان عضو فراکسیون گرفته شده است، توضیح داد: اعضا فراکسیون به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل قانون‌شکنی ایستادگی کرد  این بیانیه خطاب به سران سه‌قوه خواهد بود و در آن انتقادهای خود را نسبت به سران سه قوه مطرح می‌کنیم و خواستار ارائه تمهیدات لازم از سوی هر سه قوه خواهیم شد.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  علت جلوگیری از سخنرانی علی مطهری پیش‌گیری از وقوع جرم اعلام شده است،افزود:  سوال ما این است که چرا دادستانی مشهد به بهانه جلوگیری از وقوع جرم، جلوی اتفاق‌هایی همچون پدیده شاندیز را نگرفت. با این حال چندنفر از اعضای فراکسیون در نظر دارند  با طرح شکایت در این رابطه به کمیسیون اصل نود مجلس، موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر 353346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha