رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با انتقاد از تصمیم سازمان میراث فرهنگی در ایجاد خانه‌های مسافر، این اقدام را بلای جان صنعت هتلداری کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد خانه‌مسافرها سم مهلکی برای ادامه فعالیت صنعت هتلداری ایران است.

خانه مسافر

محمدعلي فرخ‌مهر با اعلام اينكه پس از برجام وضعيت كسب و كار صنعت هتلداري بهبود يافت، به ايسنا گفت: ۱۳۷ هتل، هتل‌آپارتمان و پانسيون در تهران وجود دارد كه ۱۲۵ مورد آن هتل و هتل‌آپارتمان و ۱۲ مورد آن پانسيون‌ هستند. حدود ۶۰هتل نيز از قبل مجوز ساخت دريافت كرده‌اند كه ساخت‌وساز ۳۰ مورد از آنها آغاز شده و موارد ديگر در حال گودبرداري هستند. وي تأكيد كرد: تصميم سازمان ميراث فرهنگي در ارتباط با ايجاد خانه‌هاي مسافر جاي نگراني زيادي دارد و اميدواريم هرچه سريع‌تر اين تصميم تغيير كند.

رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي استان تهران يادآوري كرد: سازمان ميراث فرهنگي در دولت قبل تصميم گرفت در زمان اوج مسافرت در 6استان كه با كمبود هتل مواجه بودند، خانه‌ مسافر در اختيار مسافران قرار گيرد كه اين تصميم، آن زمان مصوبه هيأت وزيران نداشت و تنها محدود به 6استان بود.

فرخ‌مهر با انتقاد از اينكه در زمان رياست مسعود سلطاني‌فر بر سازمان ميراث فرهنگي اين تصميم، مصوبه هيأت وزيران را اخذ كرد، بيان كرد: در اين دوره علاوه بر اخذ مصوبه در هيأت وزيران، محدوديت استاني نيز برداشته شد و خانه مسافرها از حالت مقطعي در زمان اوج سفرها در كشور به موضوعي دائمي تبديل شد.

کد خبر 353310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha