دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم سالگرد درگذشت مرتضی ممیز امسال نیز مانند ۱۰ سال گذشته به همت موسسه‌ی فرهنگی - هنری ممیز و دوستداران این هنرمند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم پنجم آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و در گالری «مرتضی ممیز» نیز طرح‌های اولیه برخی از نشانه‌های طراحی‌شده توسط این گرافیست نمایش داده خواهد شد.

امسال مِلک ایمبودن - طراح گرافیک و عکاس - از سوییس مهمان مراسم سالگرد درگذشت ممیز خواهد بود. او در این مراسم به نمایش آثار خود و سخنرانی خواهد پرداخت. گالری‌های «زمستان» و «پاییز» نیز محل نمایش پوسترهای ایمبودن و گالری «میرمیران» محل نمایش گزیده‌ای از آثار شاگردان ایمبودن خواهد بود.

مِلک ایمبودِن در سال ۱۹۵۶ در شهر استنز در کشور سوییس به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۲ در رشته‌ی طراحی داخلی تحصیل کرد و بعد از  پایان تحصیلاتش تا سال ۱۹۸۴ در این رشته مشغول به کار بود. در همین دوره به طراحی و فن چاپ علاقه‌مند شد. در سال ۱۹۸۴ به تحصیل در رشته طراحی گرافیک در مدرسه هنر لوتسرن مشغول شد. در طول تحصیل پنج ساله‌اش، همزمان در دفاتر طراحی در ایتالیا و سوییس کار می‌کرد. بعد از پایان تحصیلاتش در سال ۱۹۸۹ برای دو سال به عنوان دستیار کارگردان هنری در زوریخ کار کرد.

در سال ۱۹۹۱ سفرهای زیادی به آمریکای جنوبی داشت و عکس‌های سیاه و سفید بسیاری گرفت که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر در نمایشگاه‌های گوناگون مانند کتابخانه‌ی ملی پاریس هستند. ایمبودن از سال ۱۹۹۲ به عنوان طراح گرافیک و عکاس مستقل در سوییس و خارج از آن فعالیت کرده است. پوسترهای او که اغلب در حوزه‌ی فرهنگ هستند در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی زیادی تقدیر شده‌اند. او از سال ۱۹۹۸ عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (AGI) است و به‌عنوان رییس AGI سوییس از سال ۲۰۰۶ فعالیت می‌کند.

اکنون عکاسی بخش جدانشدنی از زندگی ایمبودن است. پروژه‌های عکاسی او بارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایش داده شده‌اند.

مِلک ایمبودِن در هر دو رشته‌ی طراحی گرافیک و عکاسی در دانشگاه‌های گوناگون مانند برن، لوتسرن و زوریخ تدریس می‌کند. او همچنین برای سخنرانی به پکن، تایپه، مسکو، نیویورک، پاریس، برنو، کراکوف و تهران دعوت شده است. علاوه بر این، او به‌عنوان استاد مهمان در رشته‌های عکاسی و طراحی گرافیک برای مدت زیادی در کارلسروهه تدریس کرده و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ نیز استاد مهمان در رشته‌ی عکاسی و طراحی گرافیک در دانشگاه هنر برلین بوده است. او اکنون در شهر بوخس در مرکز سوییس زندگی و کار می‌کند.

کد خبر 353237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha