همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: روزانه ۲۲ میلیون جابه‌جایی در شهر تهران داریم که از این آمار ۱۱ میلیون جابه‌جایی مربوط به خودروهای شخصی بوده است.

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» با اشاره به اینکه از ۱۱ میلیون جابه جایی وسایل نقلیه خودروهای شخصی در پایتخت ، سه و نیم میلیون مربوط به شهروندان غیر ساکن تهران یعنی حومه شهر بوده است، خاطر نشان کرد: بنابر همین امر نشان می دهد ساخت خطوط مترو در حومه شهر تهران و شهرهای اطراف تا چه اندازه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در پایتخت دو شبکه مترو پیش بینی شده است ، در این باره اظهار کرد: شبکه نخست خطوط مترو به داخل شهر تعلق دارد که که طول آن ۵۴۰ کیلومتر است و شبکه دیگری برای شهرهای اقماری پیش بینی شده که طول آن ۲۰۰ کیلومتر است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت مسئولیت ساخت خطوط مترو خارج از تهران را بر عهده دارد، در باره اینکه تا کنون چه میزان از ساخت از 200 کیلومتر تحقق پیدا کرده است، گفت : مترو خط فرودگاه امام خمینی (ره) جزو خطوط اقماری محسوب می شود که بودجه این خط توسط دولت تامین شده و شهرداری نیز آن را ساخته است.

سرخو با اعلام اینکه خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره ) تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، خاطر نشان کرد: این خط تا شهر جدید پرند ادامه پیدا می کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیش بینی مترو برای شهرهای اقماری به این دلیل است که جایگزین مناسبی برای سه و نیم میلیون خودروی شخصی که از شهرهای اقماری وارد تهران می شوند، باشد از این رو امیدواریم دولت در این زمینه برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر 353181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha