همشهری آنلاین: وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان گفت: بخشی از پرونده تعرض به سفارت عربستان که در رابطه با اتهام تخریب بود به دادسرا برگردانده شد.

به گزارش ايسنا، محمد نریمانی وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان  گفت: پرونده تعرض به سفارت عربستان در رابطه با اتهام تخریب به دادسرا برگردانده شده؛ زیرا این بخش از پرونده نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این پرونده نیز شاکی خصوصی وجود نداشت؛ لذا دادگاه پرونده را دو بخش کرده و آن بخش را که مربوط به اتهام تخریب است به دادسرا بازگردانده تا هر وقت شاکی خصوصی وجود داشت، رسیدگی شود.

وی ادامه داد: پرونده در رابطه با اتهام اخلال در نظم عمومی در دادگاه کارکنان دولت رسیدگی و حکم صادر شد.

بر اساس این گزارش، نریمانی وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در 17 آبان ماه به خبرنگار ایسنا گفت: حکم پرونده موکلانش ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از موکلانم به 6 ماه حبس محکوم شده و موکل دیگرم به 91 روز حبس تعلیقی محکوم شده است.

مصطفی شعبانی وکیل مدافع تعدادی دیگر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان 14 آبان ماه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از ابلاغ حکم حبس موکلانش در این پرونده خبر داده بود.

شعبانی با بیان این که به حکم صادره اعتراض می‌کنم، تصریح کرد: برخی از متهمان این پرونده به 6 ماه حبس و برخی دیگر به 3 ماه حبس محکوم شده‌اند و برخی نیز تبرئه شده‌اند.

11 آبان ماه یک مقام مسوول در مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم پرونده متعرضان به سفارت عربستان خبر داد و گفت: حکم 20 متهم این پرونده صادر شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا، 28 و 29 تیرماه سال جاری دو جلسه دادگاه در خصوص رسیدگی به اتهامات 20 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در شعبه 1060 کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شد.

 

کد خبر 353083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha