همشهری آنلاین: در مراسم رونمایی کتاب رنج و رنگ، پیام دکتر سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دکتر حسینی، مشاور وزیر به شرح زیر قرائت شد.

سید رضا صالحی امیری

بسم‌الله النور

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

تاریخ پر فراز و فرود این سرزمین، اوراقی است زرین از کوشش‌های ملتی ژرف‌اندیش و بلندنظر، که از دیرباز دیباگر اندیشه‌های والا و اصالت‌های انسان‌ساز بوده‌اند و خورشید علم و معرفتشان، بر گستره‌ی جهان تابیده است؛ عاشقانش به خلوص و پاکبازی آبرو بخشیده‌اند و عارفانش، با ایمان راستین منزل به منزل سیمرغ جان مشتاقان جهان را از هفت وادی کمال گذرانیده و به قاف معنا رستگار شده‌‌اند.

بی‌تردید، بار اندیشه و فرهنگ در این خاک مهرپرور، جز با همت بلند،‌ تعهد و خردورزی مسئولانه بارور نمی‌شود. انتشار کتاب «رنج و رنگ» استاد حسین بهزاد، آیینه دریاست و چنین دقت نظر و روشنگری فرهیختگانی متعهد است که در تعمیق فرهنگ غنی این مرز و بوم پر گهر همتی تمام دارند. از این‌رو تلاش‌های مؤلف این اثر، استادان و هنرمندان، کمیسیون ملی یونسکو، فرهنگستان هنر و بانک پاسارگاد را که در انتشار این کتاب ارزشمند ایفای نقش نموده‌‌اند، شایسته تقدیر می‌دانم.

امید که در سایه‌ی لطف و عنایت خداوند متعال، توفیق یابیم تا با همدلی و همراهی یکدیگر، عاشقانه و خالصانه خدمتگزار صادق مردم شریف ایران و فرهنگ غنی ایران اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی

کد خبر 352798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha