گروه سیاسی: در حالی که مهلت سه ماهه رئیس جمهوری در معرفی وزرای صنایع و معادن به مجلس روز چهارشنبه نهم آبان به اتمام می‌رسد، تا دوشنبه‌شب اقدامی رسمی از طرف دولت برای معرفی این 2 وزیر صورت نگرفت.

محمود احمدی نژاد 21 مرداد ماه سال جاری طی احکامی جداگانه سرپرستی وزارتخانه‌های صنایع و نفت را به علی اکبر محرابیان و غلامحسین نوذری سپرد که بر اساس قانون باید 90روز پس از این تاریخ گزینه های پیشنهادی خود برای وزارتخانه های مذکور به مجلس معرفی می‌کرد.

به این ترتیب با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی تا 21 آبان درصورتی که طی روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه گزینه‌های دولت را به مجلس معرفی نشود، مهلت مقرر برای معرفی وزرای پیشنهادی به پایان خواهد رسید.

این در حالی است که وضعیت علی اکبر محرابیان و غلامحسین نوذری که هم اکنون به‌عنوان سرپرستان وزارت های صنایع و نفت فعالیت می‌کنند مبهم بوده و هیچ قطعیتی در معرفی این دو به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهوری وجود ندارد.

هر چند منابع مطلع اعلام می‌دارند که هیچ پیش‌بینی خاصی در این زمینه نمی‌توان داشت.

پایان مهلت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مهلت دارد که وزرای پیشنهادی صنایع و معادن را به مجلس معرفی کند گفت: هیات رئیسه هیچ نامه ای در این زمینه از طرف دولت دریافت نکرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: درصورتی که دولت وزرای پیشنهادی خود را این هفته معرفی کند نمایندگان تا 20 آبان رای اعتماد به 2 وزیر را بررسی می کند.

وی افزود: در غیر این صورت با توجه به اینکه مجلس هفته آینده هم جلسه نخواهد داشت دولت باید وزرای خود را یکشنبه، بیستم آبان به مجلس معرفی کند.

منتظر گزینه‌های اصلی

در عین حال معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا از معرفی گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی پست‌های وزارت نفت و صنایع و معادن، در این هفته به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی سعیدلو درپاسخ به این سؤال که آیا افرادی که در گمانه زنی‌های رسانه‌ای برای تصدی این پست اعلام شده بودند، گزینه نهایی رئیس‌جمهوری خواهند بود، اظهارداشت: اجازه بدهید در این‌باره اکنون حرفی نزنیم و منتظر معرفی گزینه‌های قطعی به مجلس باشیم.

محرابیان و نوذری قطعی است

با این وجود محمدرضا میرتاج‌الدینی تأکید کرد که معرفی محرابیان و نوذری به‌عنوان وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهوری قطعی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با همشهری اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم احمدی نژاد سرپرست‌های وزارتخانه های مذکور را به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهد کرد.

کد خبر 35270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز