یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقص فنی غیرعادی در فیس‌بوک باعث شد تعداد زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی به صورت موقت به عنوان مرده نشان داده شوند.

فیس‌بوک

براساس گزارش BBC، نقص فني كه روز جمعه 11 نوامبر 2016 در اين شبكه اجتماعي رخ داد باعث شد روي صفحه كاربراني كه هنوز در قيد حيات هستند، آگهي يادبود نمايش داده شود.

اين نقص باعث شد كاربران مجبور شوند تا براي اطمينان اقوام و دوستانشان از زنده‌بودن آنها مطالب جديدي روي فيس‌بوك منتشر كنند. سخنگوي فيس‌بوك با ابراز تاسف از بروز اين نقص آن را اشتباهي وحشتناك توصيف كرد كه به سرعت برطرف شده‌است.

مارك زاكربرگ بنيانگذار فيس‌بوك نيز از اين نقص فني بي‌نصيب نماند و روي صفحه فيس‌بوك او نيز آگهي يادبودي به نمايش درآمد: اميدواريم افرادي كه مارك را دوست داشتند از آنچه ديگران درباره او به اشتراك مي‌گذارند آرامش گرفته و زندگي او را گرامي بدارند.

با اين همه كاربران فيس‌بوك چندان با اين نقص فني مشكلي پيدا نكردند زيرا جنبه سرگرمي آن را در نظر گرفتند و به سرعت مطالب طنز‌آميز درباره آن در فضاي فيس‌بوك پراكنده شد.

كاربران فيس‌بوك مي‌توانند صفحه خود را به گونه‌اي تنظيم كنند كه پس از مرگشان به صفحه يادبود آنها تبديل شود تا دوستان آنها پس از مرگشان بتوانند برايشان پيام يادبود بفرستند يا خاطراتي از آنها را به اشتراك بگذارند. گزينه ديگر اين است كه مي‌توان از فيس‌بوك درخواست كرد پس از مرگ حساب كاربري را حذف كند.

کد خبر 352510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha