همشهری آنلاین: شوک وارده بر جهان در پی پیروزی «ترامپ» همچنان ادامه دارد و در این میان یک رسانه غربی به ارائه گزارشی در مورد کارهایی که ترامپ در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود انجام می دهد پرداخته است.

برنامه‌های ترامپ برای ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری مهر، آنگونه که «ان پی آر» گزارش داده اولویت کارهای «دونالد ترامپ» در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بر مسائل داخلی، مهاجرت و نحوه مناسبات آمریکا با سازمان ملل استوار است.

ان پی آر در این رابطه می نویسد: در پایان ماه اکتبر ترامپ در «گتسی بورگ» سخنرانی کرده و برنامه خود برای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوریش را ارائه کرد.

«میچ مک کونل» رهبر اکثریت ها در سنای آمریکا، ضمن استقبال از پیروزی ترامپ اشتیاق چندانی به برنامه وی نشان نداد. در مورد برنامه ترامپ برای اعمال محدودیت بر کنگره، مک کونل اعلام داشت که این موضع در دستور کار سنا نیست.

این برنامه سه حوزه اصلی را تحت پوشش قرار می دهد که عبارتند از: پاکسازی واشنگتن که شامل تحمیل دوره های محدود سازی بر کنگره (محدود کردن دوره حضور در کنگره) می شود، حمایت از کارگران آمریکایی و بازگرداندن و حکمفرما کردن قانون.

ترامپ در آن سخنرانی همچنین نحوه کار خود با کنگره را نیز بیان کرده و ۱۰ موضوع قانونی را که می توانند موجب لغو «اوباماکر» (برنامه بهداشتی و بیمه ای اوباما) شوند را ترسیم کرد. سایر این موراد شامل ساخت دیوار در مرز جنوبی (با این دیدگاه که مکزیک در ساخت آن مشارکت می کند)، تشویق سرمایه گذاری در زیرساخت ها، بازسازی پایگاه های نظامی، ترویج انتخاب مدارس و برخی موارد دیگر می شوند.

در این میان «میچ مک کونل» رهبر اکثریت ها در سنای آمریکا، ضمن استقبال از پیروزی ترامپ اشتیاق چندانی به برنامه وی نشان نداد. در مورد برنامه ترامپ برای اعمال محدودیت بر کنگره، مک کونل اعلام داشت که این موضع در دستور کار سنا نیست.

مک کونل یکی از مخالفان قدیمی اعمال محدودیت بر کنگره است به اعتقاد وی کنگره هم اکنون محدودیت هایی را دارد که همان انتخابات هستند.

به نوشته ان پی آر، مک کونل در مورد طرح های ترامپ در بخش زیر ساخت ها نیز «آب سرد روی ترامپ ریخت» و گفت: این موارد در اولویت نیستند.

در این میان مک کونل از برنامه ترامپ برای لغو اوباماکر استقبال کرده و آن را یک موضوع اولویت دار برشمرد و همچنین از برنامه جامع اصلاحات مالیاتی و امنیت مرزی نیز استقبال کرد اما در مورد برنامه های سنا در مورد مهاجران توضیحی نداد.

مک کونل در مورد همکاری با ترامپ نیز گفت: ما منتظر همکاری با ترامپ هستیم، فکر می کنم اغلب مواردی که وی از آنها حمایت می کند ما نیز نسبت آنها علاقمند هستیم.

موراد زیر نکاتی هستند که از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ برای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ترامپ منتشر شده اند. این موارد تحت عنوان «پیمان ترامپ با رای دهندگان آمریکایی» منتشر شده که در آن آمده است:

آنچه در ادامه می آید برنامه فعالیت های من برای ۱۰۰ روز است که موجب می شود آمریکا مجددا بزرگ شود. این قراداد یا پیمانی است میان من و رای دهندگان آمریکا که با بازگرداندن صداقت، مسئولیت پذیری، و تغییر در واشنگتن انجام می شود.

در نتیجه در اولین روز کاری به عنوان رئیس جمهور، دولت من به سرعت شش اقدام زیر را برای پاک کردن واشنگتن از فساد و تبانی های ویژه انجام می دهد:

ترامپ: در تاریخ هشتم نوامبر مردم آمریکا به این برنامه ۱۰۰ روزه که با هدف بازگرداندن کامیابی به اقتصاد، امنیت به جامعه و صداقت به دولت آماده شده رای می دهند
۱- یک اصلاحیه قانونی برای اعمال محدودیت دوره برای تمامی اعضای کنگره؛

۲- استخدام ثابت برای تمامی کارگران فدرال برای کاهش نیروهای کار فدرال از طریق معافیت ارتش، ایمنی عمومی، و بهداشت عمومی؛

۳- التزام برای هر قانون فدرال، دو قانون فعلی باید حذف شوند؛

۴- مقامات کاخ سفید و کنگره بعد از پایان دوره خدمت به مدت پنج سال از ورود به حوزه لابی گری منع شوند؛

۵- ممنوعیت دائمی برای مقامات کاخ سفید از لابی کردن به نفع کشورهای خارجی؛

۶- ممنوعیت کامل برای لابی های خارجی جهت تامین هزینه های انتخابات آمریکا؛

به گزارش مهر، ترامپ در ادامه توضحیات خود برای ۱۰۰ روز نخست کاری می نویسد: در همان روز اول کاری ما هفت اقدام زیر را برای حمایت از کارگران آمریکایی انجام می دهیم:

۱- تصمیم خود را برای مذاکره مجدد در مورد «نفتا» و یا خروج از این قرارداد بر اساس بند ۲۲۰۵ اعلام می کنم؛

۲- خروج آمریکا را از قرارداد «ترانس-پاسفیک» اعلام می کنم؛

۳- وزیر خزانه داری را مامور می کنم تا چین را به عنوان کنترل واحد پولی معرفی کند؛

۴- وزیر اقتصاد را مامور خواهم کرد تا کلیه قراردادهای تجاری خارجی که به موجب آن از کارگران آمریکایی سوء استفاده شده و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد شناسایی کرده و از تمامی ابزارهای موجود در آمریکا و حقوق بین الملل استفاده کند تابه این سوء استفاده پایان داده شود؛

۵- من محدودیت های اعمال شده برای تولید ۵۰ تریلیون دلاری منابع انرژی آمریکا که اشتغال زا هستند شامل شل، نفت، گاز طبیعی و ذغال تمیز را رفع می کنم؛

۶- ممنوعیت اعمال شده در دوران اوباما و کلینتون را رفع کرده و اجازه می دهم که پروژه های زیرساختی همچون خط لوله «کی استون» ادامه پیدا کند؛

۷- پرداخت های میلیاردی به برنامه تغییرات جوی سازمان ملل را متوقف کرده و بجای آن پول ها را در اموری همچون بهبود وضعیت آب آمریکا و زیرساخت های زیست محیطی هزینه می کنم؛

ترامپ در ادامه می نویسد: علاوه بر این موارد من پنج اقدام زیر را برای بازگرداندن امنیت و حاکم شدن قانون انجام می دهم:

۱- هر گونه اقدام اجرایی غیر قانونی را لغو می کنم، نامه ها و دستورهای که توسط اوباما صادر شده اند؛

۲- روند انتخاب جایگزین قاضی «اسکالیا» را از میان ۲۰ قاضی که در لیست خود دارم آغاز می شود. فرد انتخاب شده از قانون اساسی ایلات متحده دفاع خواهد کرد؛

۳- تمامی بودجه های فدرال برای پناهگاه ها را قطع می کنم؛

۴- روند خارج کردن بیش از دو میلیون مهاجر غیر قانونی را از آمریکا آغاز کرده و صدور ویزا برای کشورهای خارجی را که از پذیرفتن این مهاجران امتناع می کنند متوقف می کنیم؛

۵- پذیرش مهاجرت از کشورها و منطقه های مولد خشونت را تعلیق کرده و بررسی وضعیت افرادی که به کشور ما می آیند به صورت بررسی بی نهایت می شود؛

در مرحله بعد من وارد همکاری با کنگره می شوم تا قانون مرزی و اقدامات آن و همچنین تصویب آن در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری انجام شود:

۱- بخشش مالیاتی طبقه متوسط و قانون تسهیل. یک برنامه اقتصادی که بر پایه رشد اقتصادی ۴ درصدی برای هر سال و ایجاد ۲۵ میلیون فرصت شغلی از طریق کاهش چشمگیر مالیات و تسهیل و در ارتباط با اصلاحات تجاری و تنظیم کمک ها و رفع محدودیت ها در حوزه انرژی انجام می شود.

بیشترین کاهش مالیات مربوط به طبقه متوسط خواهد بود. یک خانواده در طبقه متوسط جامعه که دارای دو فرزند باشد ۳۵ درصد در مالیات تخفیف می گیرد. تعداد «براکت» ها از هفت به سه کاهش می یابد و مالیات تا حد زیادی ساده می شود. رتبه مشاغل از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد می رسد و ملیاردها دلار از پول های شرکت های بزرگ امریکایی در آن سوی مرزها با نرخ ۱۰ درصد به داخل کشور باز می گردد.

۲- قانون «برونسپاری» پایان می یابد. تعرفه هایی برای منصرف کردن شرکت ها از بیکار کردن کارگران خود در راستای جایگزین شدن در کشورهای دیگر و انتقال محصولات به داخل آمریکا با شرایط بدون مالیات تعریف می شود.

۳- قانون زیرساخت ها و انرژی آمریکا. اهرم های همکاری های عمومی-خصوصی، و سرمایه گذاری خصوصی از طریق مشوق های مالیاتی، برای جذب سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری در بخش زیر ساخت ها در عرض ۱۰ سال. این یک بازده یا درآمد طبیعی است.

۴- قانون انتخاب مدرسه و فرصت های آموزشی. هدایت مجدد دلارهای آموزشی تا والدین دانش آموزان بتواند کودکان خود را به هر نوع مدرسه ای که می خواهند بفرستند. پایان دادن به رویه معمول و سپردن نظارت آموزشی به نهادهای محلی. این امر منجر به توسعه تحطیلات فنی و حرفه ای شده و موجب می گردند که تحصیلات به مدت دو و چهار سال مقرون به صرفه تر شوند.

۵- لغو و جایگزنی قانون اوباماکر. اوباما کر به کلی لغو شده و جای خود را به حساب های ذخیره سلامت می دهد، این اقدام این قابلیت را دارد که بیمه سلامت در ایالت های مختلف وجود داشته باشد. اصلاحات در این زمینه شامل قطع نوارهای قرمز در اداره غذا و داروی آمریکا: در حال حاضر بیش از چهار هزار دارو منتظر دریافت مجوز از اداره غذا و دارو هستند و ما مشخصا می خواهیم که سرعت تائید داروهایی که موجب نجات انسان ها می شوند افزایش بیابد.

۶- قانون نگهداری های مقرون به صرفه از کودکان و سالمندان. به آمریکائی ها اجازه می دهد تا هزینه های نگهدای کودکان و سالمندان را از مالیات های خود حذف کنند و کارفرمایان را تشویق می کند تا خدمات نگهداری کودک دایر کرده و هم برای وابستگان پیر و هم جوان این امکان را فراهم می کند که حساب های ذخیره معاف از مالیات داشته باشند. که این امر کمکی است برای خانواده های کم درآمد.

مک کونل در مورد طرح های ترامپ در بخش زیر ساخت ها نیز «آب سرد روی ترامپ ریخت» و گفت: این موراد در اولویت نیستند

۷- قانون پایان کامل مهاجرت غیرقانونی- آغاز ساخت دیوار در مرز جنوبی با درک دقیق این نکته که مکزیک در مورد هزینه های ساخت این دیوار با آمریکا همکاری می کند؛ وضع قانونی برای زندانی کردن مهاجرین غیر مجاز که بعد از اخراج شدن مجددا به امریکا آمده اند به مدت دو سال، ممنوعیت پنج ساله برای افرادی که باداشتن سابق جنایی بصورت غیر قانونی وارد آمریکا شده اند، محدودیت پنج ساله برای افرادی که با چندین پرونده بزه کاری مواجه بوده و یا سابقه دو و یا چندین مورد اخراج از آمریکا را دارند و بصورت غیر قانونی وارد کشور می شوند نیز اجرا می شود. اصلاح قوانین ویزا برای امکان تنبیه برای مهاجرینی که اقامت طولانی در آمریکا دارند و همچنین تضمین این امر که اولویت با کارگران آمریکایی است.

۸- احیای قانون امنیت جامعه. کاهش جرایم رو به رشد، موا مخدر و خشونت با ایجاد نیروهای ویژه مخصوص جرایم خشن و افزایش هزینه و بودجه برای برنامه هایی که پلیس های محلی را آموش می دهند؛ افزایش منابع برای نهادهای اجرا کننده قانون های فدرال، و دادستان محلی برای از بین بردن گروه های مجرم و زندانی کردن عوامل جنایت.

۹- احیای قانون امنیت ملی. بازسازی ارتش آمریکا از طریق از بین بردن مسائل تفرقه آمیز و افزایش بودجه ارتش. ارائه کمک های مختلف به کهنه سربازان بویژه در بخش بهداشت و سلامت، حفاظت از زیرساخت های حیاتی آمریکا از حملات سایبری؛ ایجاد نهادهای جدید پایش برای مهاجران جهت اطمینان حاصل کردن از این نکته که افرادی که وارد آمریکامی شوند از کشور، مردم و ارزش های ما حمایت می کنند.

۱۰- قانون زدودن فساد از واشنگتن. تصویب اصلاحات جدید در حوزه اصول اخلاقی برای «از بین بردن تباهی ها» و کاهش تاثیر فساد منافع خاص بر سیاست های ما.

ترامپ در پایان می نویسد: در تاریخ هشتم نوامبر مردم آمریکا به این برنامه ۱۰۰ روزه که با هدف بازگرداندن کامیابی به اقتصاد، امنیت به جامعه و صداقت به دولت آماده شده رای می دهند.

این ضمانت من به شماست.

و اگر شما این گام ها را دنبال می کنید ما یکبار دیگر دولتی خواهیم داشت برآمده و برای مردم.

کد خبر 352441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha