عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان گفت: در مجلس دهم با رأی شایسته ملت ایران و حضور ۱۷ زن به‌عنوان نمایندگان منتخب ملت، رشدقابل توجهی را نسبت به گذشته برای حضور زنان درمجلس فراهم آمده است.

 نخستین کنگره زنان موفق ایران زهراساعی

به گزارش دبیرخانه نخستین کنگره زنان موفق ایران، زهرا ساعی با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده اعتماد مردم به زنان در جایگاه وکلای ملت است گفت: حال وقت آن است که فرصت را مغتنم شمرده و در عرصه‌های مختلف و مشارکت زنان در رشد و توسعه کشور حضور موثر آنان را در مناصب مدیریتی عملی کنیم.نماینده تبریز در مجلس با اشاره انتخاب زهرا احمدی‌پور به ‌عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری گفت: این انتخاب زمینه ساز افزایش اعتماد زنان و ارتقای اعتماد عمومی آنان به دولت عدالتخواه بود و ما نیز این انتخاب را بسیار ارزنده تلقی می‌کنیم و با این انتخاب بار دیگر موفقیت زنان ایرانی و مسلمان برخلاف تبلیغات خارج از کشور و دشمنانمان به اثبات رسید.

وی با تاکید بر اینکه با وجود عیان شدن برخی موانع رشد و ارتقای زنان در دستیابی به مناصب مدیریتی، عدم تعادل در انتصاب زنان در سطوح بالای مدیریتی به چشم می خورد اذعان کرد: این در حالی است که حضور پر رنگ زنان در جایگاه های اجتماعی نشانگر قابلیت ها و توان بالای آن هاست.

ساعی ادامه داد: از بین مولفه های بازدارنده ی ارتقای مدیریتی زنان، مدیران مرد عوامل فردی و محیطی را بازدارنده ارتقاء مدیریتی زنان می دانستند در حالی که زنان فقط عوامل محیطی را بازدارنده ارتقای مدیریتی خود تشخیص دادند نگرش مدیران به ویژگی ها ومهارت های مدیریتی زنان مثبت بوده، اما بین شانس مدیر شدن ومهارت های مدیریتی زنان رابطه معنی داری وجود نداشته است.

وی گفت :ما باید بپذیریم که زنان مسلمان کشور ما به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده اند و می بایست ضمن اعتماد به آنها ، بسترهای مناسب برای حضور بیشتر بانوان کشور فراهم نمود و در این کنگره با توجه به برنامه های منسجم به جد این هدف را دنبال می کنیم. ساعی خاطر نشان کرد: زنان و نقش آنها در اجتماع فعلی ما متاثر از چند دیدگاه اساسی است و این تغییرات همزمان با تغییراتی بوده که درکل دنیا در مورد زنان اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد : رسالت دولتها در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادهای برآمده از آراء مستقیم مردم دفاع ازحقوق همه ایرانیان فارغ از جنسیت و قومیت و نژاد و مذهب، حفظ استقلال کشور و در یک کلام تلاش برای تحقق حکمرانی خوب است و زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع در تحقق توسعه پایدار و حکمروایی خوب واجد نقشی بی بدیل هستند. وی با ابراز تاسف گفت: باید اذعان داشت دولت گذشته با رویکرد و عملکرد ضد توسعه ای وضدحکمرانی خوب، موجب عمیقترشدن شکاف های جنسیتی و در نتیجه بروز تبعیض های جدید علیه نیمی از پیکره جامعه ایران شد.

عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق ایران تصریح کرد : به طور قطع نمی توان ازحکمرانی خوب و توسعه پایدار و همه جانبه سخن گفت، اما از ظرفیت، توانایی و به تبع آن ایجاد فرصتهای برابر برای نیمی از پیکره جامعه غافل بود . ادامه داد : نگاهی به جایگاه زنان در برنامه پنجم توسعه و میزان تحقق آن، رویکرد و نتیجه عملکرد دولت گذشته را درحوزه زنان به نمایش می گذارد.

ساعی با ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره درجهت تحقق جایگاه زنان در جامعه افزود: علاقه مندان و پژوهشگران گرامی می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی، بررسی دیدگاه حضرت امام ومقام معظم رهبری درخصوص نقش وجایگاه زنان درجامعه و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.TopWomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد که یکی از دستاوردهای این کنگره که با حضور ریاست جمهوری، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، حضور پررنگ زنان موفق کشور در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی باشد. نمایندگان زن در مجلس این مهم را به جد از دولت خواستارند. این کنگره تنها متعلق به زنان نیست بلکه آقایان نیز حضور گسترده ای خواهند داشت چرا که باید تغییر دیدگاهی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 352428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha