همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی عراق با پیشروی در اطراف ناحیه النمرود در جنوب شرق موصل روستای نجفیه را به کنترل خود در آوردند.

آخرین تحولات نبرد موصل | پیشروی نیروهای عراقی به سمت شهر تاریخی نمرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تحولات و رویدادهای مربوط به پیشروی های ارتش عراق و روند آزاد سازی شهر موصل به شرح ذیل است..

15:03 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: نمی توان کشته شدگان در حملات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را در موصل پنهان کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع مصر ؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت نمی توان کشته شدگان غیرنظامی در حملات ائتلاف بین المللی را در موصل کتمان کرد یا روی آن سرپوش گذاشت. وی تصریح کرد: مردم تنها از وحشی گری های داعش فرار نمی کنند بلکه از حملات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز فرار می کنند. انتشار گزارش هایی از قربانیان این حملات باعث ترس و وحشت غیرنظامیان در موصل شده است.

14:41 به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان ملل متحد اعلام کرد در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق مسئله محافظت از غیرنظامیان مدنظر قرار گرفته است و ما کاملا هرگونه نقض حقوق (غیرنظامیان) را در این عملیات تکذیب می کنیم.

14:37 به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق وارد محله های القادسیه و البکر در شرق موصل شدند. سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد مناطق شرقی موصل از نظر نظامی عملا به دست نیروهای عراقی افتاده کرده است.

13:45 به گزارش منابع خبری، گور جمعی کشف شده در شهرک حمام العلیل نزدیک موصل، یکی از چندین گور جمعی در این منطقه است.

13:44 به گزارش خبرگزاری رویترز ، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد گروه داعش 40 غیر نظامی را به اتهام خیانت در موصل اعدام و اجسادشان را از تیرهای برق آویزان کرده است. داعش ششم نوامبر اعلام کرده شش نفر از اعضایش را به اتهام فرار از میدان جنگ در کوکجلی نزدیک موصل سر بریده است. داعش ، اعضایش را که کمربندهای انفجاری به تن دارند در کوچه های موصل مستقر کرده است.این اعضای داعش احتمالا کودکان و نوجوان نیز در میانشان هستند. داعش مقادیر زیادی آمونیاک و سولفور را ذخیره و در نقاط غیر نظامی در موصل انبار کرده است که احتمال می رود به عنوان سلاح های شیمیایی از آنها استفاده کند.

13:25 یک افسر ارتش عراق اعلام کرد پس از چند روز آرامش نسبی، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز جمعه حمله خود را علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در شرق موصل از سر خواهند گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از گوگجلی، نبرد برای بازپس گیری موصل در حال حاضر در چهارمین هفته خود قرار دارد. سرهنگ منتظر سالم با اشاره به منطقه شرق موصل تاکید کرد :« پس از چند روز آرامش، ما حمله جدیدی را عصر امروز در محله کرکوکلی آغاز خواهیم کرد. ما این حمله را از مواضع خود در منطقه السماء آغاز خواهیم کرد.»

13:10 به گزارش منابع خبری، نیروهای عراقی پس از سیطره بر شهر حمام العلیل در 15 کیلومتری جنوب موصل، خود را برای یورش به فرودگاه این شهر که در کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است آماده می کنند. منابع امنیتی عراقی در جبهه شرقی موصل اعلام کردند نیروهای مبارزه با تروریسم عراق کنترل محله الزهراء شهر موصل را به طور تقریبا کامل به دست گرفتند. سرلشکر عبدالوهاب الساعدی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم گفت در درگیری هایی که در این منطقه روی داد دهها نفر از اعضای گروه داعش کشته شدند. نیروهای مشترک عراقی همچنین در منطقه الشلالات در شمال موصل چند دستگاه خودرو نیروهای داعش را منهدم کردند. در جنوب موصل نیز یگان های ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب عشایر به پیشروی داخل شهرکهای اطراف شهر تاریخی نمرود ادامه می دهند. در این چارچوب روستای عباس رجب آزاد شد. پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل به کندی صورت می گیرد تا به غیرنظامیان موجود در این شهر آسیب وارد نشود به ویژه که داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

11:44 یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد افراد مسلح وابسته به گروه تکفیری صهیونیستی داعش کلیسای قدیمی الساعه را در مرکز موصل تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری عراقی واع ، این منبع تصریح کرد تروریست های داعش کلیسای الساعه را در مرکز موصل با بولدوزر تخریب کردند.

خطاب عمر رئیس پلیس کرکوک نیز از دستگیری 31 فرد مظنون در مناطق الزوراء و منطقه 55 و شرکت طارق در جنوب شرقی کرکوک و انتقال به مراکز بازجویی خبر داد.

09:30 نیروهای امنیتی عراق با پیشروی در اطراف ناحیه النمرود در جنوب شرق موصل روستای نجفیه را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاری عراقی واع ، یک منبع عراقی اعلام کرد نیروهای این کشور پس از آزاد سازی روستای العباس به پیشروی خود ادامه دادند و اقدام به آزادسازی روستای نجفیه در ناحیه النمرود کردند.

06:58 فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق پیشروی در مناطق اطراف شهر تاریخی نمرود را آغاز کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد یگان های لشکر نهم زرهی و نیروهای عشایری عراق به پیشروی خود برای آزادسازی روستاهای عباس رجب و نعمانیه که در نزدیکی شهر تاریخی نمرود قرار دارند ادامه می دهند.
گفتنی است گروه تروریستی داعش پس از تصرف شهر تاریخی نمرود اقدام به تخریب آثار باستانی این شهر کرد. شهر نمرود در جنوب موصل قرار دارد.

06:28 به گزارش شبکه المیادین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق که در جمع نمایندگان و مسئولان استان نینوا سخن می گفت گزارش سازمان عفو بین المللی در خصوص اقدام های نیروهای امنیتی عراق در شکنجه و قتل غیرنظامیان در جنوب موصل را تکذیب کرد. العبادی گفت این گزارش نشان می دهد که این سازمان نیز از دوستان داعش هستند.

 

کد خبر 352302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha