همشهری آنلاین: وکیل مدافع پرونده‌های مهدی هاشمی، عیسی سحرخیز و محمدعلی طاهری، آخرین وضعیت این پرونده‌ها را تشریح کرد.

علیزاده طباطبایی

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سؤال که پرونده مهدی هاشمی اکنون در چه مرحله‌ای است؟ گفت: درخواست اعاده دادرسی به شعبه اول دیوان عالی ارجاع شده است و منتظریم که این نهاد قضایی، پاسخ اعاده دادرسی را اعلام کند.

وکیل مهدی هاشمی در خصوص میزان مرخصی‌های این متهم و اینکه اخیراً به مرخصی می‌آید یا خیر؟ گفت: فعلاً که به مرخصی نیامده است و مرخصی آمدن‌های این زندانی بر اساس حقوق طبیعی زندانیان بوده است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سؤال که اخیراً اعلام شده مهدی هاشمی با حضور در یک بیمارستان نیمه کاره به مرخصی آمده بود، این صحت دارد یا خیر؟ گفت: اعزام زندانی به بیرون از زندان به عهده خود زندانی نیست و از سوی دیگر در صورت موافقت با مرخصی، بهداری زندان محل اعزام را مشخص می‌کند؛ بنابراین ادعاها و شایعات در رابطه با مرخصی آخر مهدی هاشمی به هیچ وجه صحت ندارد.

وکیل مدافع محمدعلی طاهری سرکرده «عرفان حلقه» در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: طاهری پیش از این به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده ولی این حکم در دیوان عالی نقض شد.

وی افزود: پس از نقض این حکم، سه عنوان اتهامی جدید برای محمدعلی طاهری مبنی بر ارتداد، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مطرح شد.

علیزاده طباطبایی از رسیدگی به اتهامات جدید سرکرده عرفان حلقه خبر داد و افزود: عناوین جدید رسیدگی و سپس قرار منع تعقیب صادر شد که اخیراً این قرار قطعی شده است.

وکیل مدافع پرونده عیسی سحرخیز (متهم سیاسی) در پاسخ به این سؤال که آیا در نهایت اولین دادگاه جرم سیاسی در این پرونده برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: پرونده موکلم به شعبه اول کیفری استان تهران ارجاع داده شده ولی هنوز تعیین وقت نشده است.

کد خبر 352292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha