همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: همزمان با پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، قیمت هر اونس طلا روز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه تقریبا پنج درصد نسبت به دیروز افزایش یافت که بالاترین قیمت در شش هفته گذشته است.

ایرنا به نقل از رویترز نوشت: خروج سرمایه‌گذاران از بازار دارایی‌های ریسکی و ورود آنها به بازار مطمئن طلا برای محافظت از دارایی خود، عامل افزایش چشمگیر قیمت طلا در روز چهارشنبه است.

این بیشترین افزایش قیمت یک روزه طلا از 24 ژوئن 2016 (چهار تیر) است، روزی که قیمت طلا به دلیل رای مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، هشت درصد بالا رفت.

تحلیلگران می‌گویند، پیروزی ترامپ که خیلی‌ها معتقدند می‌تواند منجر به بی‌ثباتی اقتصادی در جهان شود، ممکن است بانک مرکزی این کشور را ترغیب به متوقف کردن اجرای برنامه افزایش نرخ بهره در ماه آینده کند، تصمیمی که افزایش بیشتر قیمت طلا را در پی دارد.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا روز چهارشنبه 19 آبان‌ماه در بازار لندن با 4.9 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به یک هزار و 337 دلار و 40 سنت رسید که بالاترین قیمت از 27 سپتامبر 2016(6 مهر) است. قیمت طلا سپس در ساعت 07:04 امروز به وقت گرینویچ اندکی کاهش یافت و با 3.5 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 319 دلار در هر اونس رسید.

در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا در ساعت یاد شده با 3.5 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 319 دلار و 40 سنت رسید.

همچنین همزمان با اینکه سرمایه‌گذاران پیروزی ترامپ را نزدیک‌تر دیدند، شاخص دلار و بورس نیز سقوط کردند، اما سپس شاخص‌های بورس اندکی بالا رفت.

شاخص داو جونز در ساعت یاد شده با 0.4 درصد افزایش نسبت به دیروز به 18332.74 و اس اند پی 500 با 0.4 درصد افزایش به 2239.56 رسید. اندازه شاخص نزدک تغییری نکرد و در سطح 5193.49 قرار گرفت.

قیمت نفت در بازار نایمکس نیویورک با 1.4 درصد کاهش به 44 دلار و 36 سنت رسید و اندازه شاخص دلار با 0.6 درصد کاهش به 97.28 رسید.

رویترز نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا با پیروزی بر «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات این کشور، جهان را شگفت‌زده کرد، به هشت سال زمامداری دموکرات‌ها پایان داد و آمریکا را در مسیری نامطمئن قرار داد.

کد خبر 352202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha