همشهری آنلاین: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کار انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سال ۹۷ به پایان می‌رسد و در این سال آب آن وارد بستر دریاچه می‌شود.

آب رودخانه زاب دو سال دیگر به دریاچه ارومیه می‌رسد

به گزارش ایرنا، مسعود تجریشی در پنجمین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت: مطالعات در خصوص طرح انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه انجام شده و کار در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به این که نمایندگان ترکیه هم برای بررسی به ایران آمده بودند، افزود: آب رودخانه زاب در داخل ایران تولید می‌شود و در آن سهیم هستیم .

وی اظهار کرد: در ابتدا قرار بود آب رودخانه زاب برای مصرف کشاورزی استفاده شود که ستاد احیای دریاچه ارومیه از هیات وزیران مصوبه گرفت تا آب آن به جای مصرف برای توسعه کشاورزی، وارد بستر دریاچه ارومیه شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کار انتقال آب رودخانه زاب پیش می‌رود، بخش دوم تونل دوم این طرح نیز در حال حفاری است و احداث سد کانی سیب و تونل‌های آن برای انتقال آب در حال انجام است. دو تونل آب زاب را به دریاچه می‌رساند.

تجریشی گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده کار انتقال آب زاب سال 1397 به پایان می‌رسد و با اتمام آن 600 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از 14 تا 21 آبان در محل مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

کد خبر 352179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha