معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه فرآیند پیگیری اخذ مجوز پروژه بزرگراه شهید شوشتری متوقف نشده است، تأکید کرد: پیوست‌های محیط‌زیستی این پروژه با نظارت سازمان محیط‌زیست در طرح گنجانده شده‌ است و ما امیدواریم بتوانیم در دو ماهه آینده تأییدیه سازمان محیط‌زیست را درخصوص این پروژه با لحاظ تمهیدات حفاظت از محیط‌زیست پارک جنگلی سرخه‌حصار اخذ کنیم.

بزرگراه شهید شوشتری-تهران

 عليرضا جاويد با اشاره به طرح بزرگراه شهيد شوشتري گفت: بزرگراه شهيد شوشتري در كمربندي شرق و جنوب تهران قرار دارد. اين پروژه از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهيد ياسيني آغاز شده و پس از عبور از يك مسير ١٦ كيلومتري به تقاطع بزرگراه دولت‌آباد با بزرگراه امام‌رضا(ع) مي‌رسد. وي با تشريح مجاورت اين پروژه با پارك سرخه‌حصار افزود: از تقاطع بزرگراه دولت‌آباد و جاده امام‌رضا(ع) نيز تا تقاطع بزرگراه شهيد ياسيني پروژه بزرگراه شهيد شوشتري به طول ۱۶ كيلومتر تعريف شده است كه حدود ۵ كيلومتر از اين مسير در محدوده‌ جنگل سرخه‌حصار و مناطق حفاظت‌ شده‌ مجاور آن قرار دارد و دغدغه‌هاي محيط‌زيستي از اين بابت طرح شده است.

وي گفت: به همين دليل در طراحي اوليه پروژه كه احداث صرفا ۶۰۰ متر تونل پيش‌بيني شده بود، تجديد نظر شد و به‌منظور لحاظ نظرات سازمان محيط‌زيست قريب به ۳۶۰۰ متر تونل در پروژه پيش‌بيني شده‌ است كه بخش‌هاي غيرتونلي هم در بعضي از مقاطع به‌صورت زيرسطحي طراحي شده است.وي تأكيد كرد: اين پروژه قادر خواهد بود ٧ درصد از ترافيك تهران را كاهش دهد.

کد خبر 352035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha