سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

رییس جمهوری گفت: جوانان ایرانی در دنیا نظیر ندارند و از نظر افق دید، هوش، خلاقیت و سایر ویژگی‌ها با جوانان قبلی، قابل مقایسه نیستند.

محمود احمدی نژاد روز سه‌شنبه 14 شهریور همزمان با روز جوان در دیداربا جوانان برگزیده کشور، تاکیدکرد: با اطمینان می‌گویم جوانان امروز به مراتب بهتر از جوانان گذشته هستند .

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در عرصه علمی کشور یک شکوفایی در حال اتفاق افتادن است، گفت: جوانان کشور به سرعت پله‌های ترقی و پیشرفت را می‌پیمایند و هر ماه یک خبر مسرت بخش در کشور از پیشرفت‌های علمی و تخصصی جوانان توانمند ایرانی داریم.

احمدی نژاد گفت: امروز عرصه، عرصه کار و تلاش است و جوانان باید خود را برای ساختن کشور آماده کنند.

رییس ‌جمهوری باز کردن فضا برای حضور جوانان در عرصه‌های کار و تلاش و برداشت موانع را از جمله اقدامات مهم دولت عنوان کرد و گفت: ما خودمان مسوول پیشرفت کشور هستیم و افق نگاه ما باید دستیابی به قله‌های علم و دانش باشد.

احمدی‌نژاد درپاسخ به اظهارات یکی از جوانان مبنی بر تلاش دولت در عرصه فرهنگ جامعه گفت: فرهنگ پایه است اما کار فرهنگی نیاز به یک تعریف خاص دارد.

وی بااشاره به اینکه مقایسه کار در دولت با کار جزء متفاوت است، گفت: دولت باید امید، تحرک و اعتماد به نفس به جامعه بدهد و فضای آموزش کشور را به سمت تربیت انسانهای شجاع و متعهد هدایت کند .

رییس جمهوری در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات این جوان در خصوص وجود برخی اعضای هیات علمی سکولار در رشته‌های علوم انسانی دانشگاهها، گفت: نظام آموزش ما ‪ ۱۵۰‬سال متاثر از نظام سکولار بوده و استعمار به دنبال تعمیم نظام سکولار مورد نظر خود است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تغییر فضا، سخت و پیچیده است، گفت: کار برای این تغییر آغاز شده اما ظرفیت و پشتوانه خاص خود را می‌خواهد.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه بدنه دانشجویی نیز باید این تغییر را مطالبه کند، گفت : دانشجو باید امروز در دانشگاه بر سر رییس‌جمهوری فریاد بزند که چرا استاد لیبرال و سکولار در دانشگاهها حضور دارد.

جوان دانشجویی از غلبه نگرش و دیدگاه سیاسی در مدیران دانشگاهها انتقاد کرد که رییس‌جمهوری در پاسخ گفت: غلبه سیاسی بر مدیریت دانشگاهها وجود داشت، اما ما تلاش کردیم آن را کاهش دهیم زیرا اعتقاد داریم مدیران دانشگاهها مطلقا نباید در سیاست ورود کنند.

کد خبر 3520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز