همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در عرصه فرهنگ، گفت: دولت، دستگاه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کارکنان، هیچ شأن و منزلتی جز خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قائل نیستند.

سید رضا صالحی امیری

به گزارش ايرنا، سید رضا صالحی امیری بعد از ظهر دوشنبه در آیین توديع و معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد، گفت: فرهنگ روح تعالی، فضیلت، کرامت و اخلاق است.

صالحی امیری، جامعه بی‎فرهنگ را بدون روح و احساس توصیف کرد و گفت: در کنار امرار و معاش، نیاز به فرهنگ داریم تا بتوانیم حیات معنوی داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین انسان‌های بی‌فرهنگ را به انسان‌های بی‌تحرک و مرده تشبیه کرد و افزود: دولت یازدهم شعار عقلانیت و دیانت و فرهنگ را مطرح و دنبال کرد.

صالحی امیری با مخاطب قراردادن حاضران در مراسم گفت: حضور شما در اینجا و کنار معاون اول رییس جمهوری دو پیام دارد؛ اول اینکه، دولت را در حرکت مسیر فرهنگی کمک می‌کنیم و دیگر اینکه قطار فرهنگی را در مسیر توسعه نشاط و پیشرفت به سرعت به حرکت در خواهیم آورد.

وی با اشاره به تلاش‌های علی جنتی گفت: ما و نیز هزاران کسی که در حوزه فرهنگ تلاش می‌کنند خادمان اهالی فرهنگ و هنر هستند.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: قطار و کشتی در حال حرکت، نیاز به آرامش و ثبات دارد که در این میان دست نیاز را به سوی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دراز می‌کنیم.

صالحی امیری با بيان اينكه هم قسم شویم این کشتی پرتلاطم را به مقصد و مقصود نهایی برسانیم، گفت: همچنین دست نیاز را برای همکاری و تعامل به‌سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دراز می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آمده‌ایم تا به شما اصحاب فرهنگ خدمت کنیم و هیچ شأن و منزلتی جز خدمت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه قائل نیستیم.

در پایان این مراسم ضمن تکریم و تجلیل از تلاش‌های دكتر علی جنتی، حکم ابلاغ دكتر سید رضا صالحی امیری به وی تقدیم شد.

در مراسم تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، محمد خدادی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، منوچهر شاهسواری رییس خانه سینما، فرید فرخنده کیش رییس مرکز گسترش فیلم های مستند و تجربی و محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

شهداد روحانی، مهتاب کرامتی، داریوش ارجمند، جلیل فرجاد، هوشنگ توکلی، حسین ناجی، اسماعیل خلج، غلامحسین امیرخانی، محمد علی بهمنی، حسین مسافر آستانه و مهدی محقق نیز از جمله چهره های فرهنگی و هنری حاضر در این مراسم بودند.

کد خبر 351984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha