یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

فیلم کمدی «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آدی درباره رابطه یک پدر و دختر با ۵ نامزدی پیشتاز جوایز فیلم اروپایی شد که بیست‌و‌نهمین دوره آن ۱۰ دسامبر در وروتسواف لهستان، پایتخت فرهنگی اروپا در ۲۰۱۶ برگزار می‌شود.

فیلم

به گزارش همشهري، توني اردمان كه نماينده آلمان در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان هشتادونهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است، براي كسب جايزه بهترين فيلم اروپا بايد با «او» ساخته پل ورهوفن (نماينده فرانسه در اسكار)، «اينجانب، دانيل بليك» كن لوچ (برنده نخل طلايي كن)، «خوليتا» پدرو آلمودووار (نماينده اسپانيا در اسكار) و «اتاق» لني آبراهامسن رقابت كند.

جز فيلم اخير، ساير نامزدها امسال در بخش مسابقه جشنواره كن حضوري درخشان داشتند. ضمن اينكه اتاق هم سال گذشته جايزه اسكار بهترين بازيگر زن را برد و نامزد 2جايزه اسكار بهترين فيلم و بهترين كارگردان بود. جز آبراهامسن، 4كارگردان ديگر در بخش بهترين كارگردان حضور دارند و بايد با كريستين مونجيو از روماني و «دانش‌آموختگي» او رقابت كنند.

توني اردمان در بخش‌هاي بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگران زن و مرد هم نامزد شده و پس از آن 2فيلم خوليتا و او با 3نامزدي قرار دارند. برندگان اين جايزه معتبر با رأي بيش از 3هزار عضو آكادمي فيلم اروپا مشخص و معرفي مي‌شوند. پيش از اين اعلام شده بود پيرس برازنان، بازيگر سرشناس بريتانيايي و ايفاگر نقش جيمز باند امسال جايزه افتخاري دستاورد اروپايي در جهان سينما را مي‌گيرد و جايزه يك عمر دستاورد سينمايي هم به ژان‌ كلود كارير، نويسنده و فيلمنامه‌نويس نامدار فرانسوي اهدا مي‌شود.

کد خبر 351857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha