همشهری آنلاین: مسئول روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن تلاش می کند تا قرآن و اعتقادات را از نسل جوان ما بگیرد و از این رو بر همه فرض است که دست به دست همدیگر نهیم و فرهنگ منور قرآنی را گسترش دهیم تا روز به روز جامعه رنگ قرآنی بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن‌زاده در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و دانشجوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در باشگاه فرهنگی شهید چمران، توفیق خدمت به قرآنی را سعادتی بزرگ و از عنایات خداوند دانست و اظهار کرد: از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هرساله مسابقات قرآنی را به طور منظم برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، از قرائت و حفظ به عنوان مقدمه‌ای برای عمل به قرآن نام برد وافزود: وقتی عظمت قرآن را از نگاه دیگران بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که اگرچه آنها عامل به قرآن نبوده‌اند اما تعمق خوبی به این کتاب آسمانی داشته‌اند و توانسته‌اند عظمت کلام وحی را درک کنند.

حسن‌زاده با اشاره به بازدید ناپلئون از کتابخانه اسلامی مصر و گوش دادن آن به ترجمه قرآن، عنوان کرد: او پس از شنیدن برخی از آیات کلام الهی گفته بود که اگر مسلمان‌ها به این کتاب عمل کنند هیچ‌گاه روی ذلت را نخواهند دید.

وی با ذکر این مطلب که امروز دشمن به عظمت قرآن پی برده و به دنبال گرفتن روح قرآن از جوامع اسلامی و فاصله انداختن بین مسلمین و قرآن است، به کلام نافذ مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند که مشکل بسیاری از کشورهای اسلامی، دوری و فاصله گرفتن از قرآن است.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، بیان کرد: امروز دشمن تلاش می کند تا قرآن و اعتقادات را از نسل جوان ما بگیرد و از این رو بر همه فرض است که دست به دست همدیگر نهیم و فرهنگ منور قرآنی را گسترش دهیم تا روز به روز جامعه رنگ قرآنی بیشتری به خود بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه احکام قرآن باید سرلوحه زندگی همه ما باشد، به حدیث ثقلین اشاره کرد و افزود: راه رستگاری بشر تمسک به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است و ما باید در راستای تحقق این حدیث نبوی برنامه ریزی و تلاش کنیم.

کد خبر 351840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha