همشهری آنلاین: کمیته مهاجرت پارلمان عراق از خروج ۲۹ هزار نفر از استان نینوا از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

خروج ۲۹ هزار غیرنظامی از استان نینوا | بخش راهبردی حمام العلیل در جنوب موصل آزاد شد

به گزارش ايرنا، به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، 'رعد الدهلکی' رئیس این کمیته پارلمانی افزود که طبق آخرین آمار بیش از 29 هزار نفر از استان نینوا در نتیجه درگیری ها نیروهای عراقی با گروه تروریستی - تکفیری داعش از این استان خارج شده اند.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده و با ورود گسترده نیروهای عراقی به شهر موصل ممکن است این آمار به بیش از یک میلیون نفر برسد.

الدهلکی با بیان این که وزارت مهاجرت عراق تنها آماده استقبال از یکصد هزار نفر از آوارگان موصل است از وزارت دارایی این کشور خواست که بودجه وزارت مهاجرت و کمیسریای عالی مهاجرین را برای استقبال از شمار بیشتری از آوارگان و جلوگیری از وقوع بحران انسانی در عراق افزایش دهد.

وازرت مهاجرت عراق روز شنبه از استقبال این نهاد از 9 هزار آواره مناطق 'کوکجلی' و 'قراج' در استان نینوا در 48 ساعت گذشته خبر داد.

عملیات موصل در تاریخ 17 اکتبر (26 مهرماه) با پیام 'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق از چندید محور آغاز شد.

نیروهای ضد تروریسم عراق روز شنبه برای دومین روز پیشروی در محله های شرقی موصل ادامه داده و در محله 'الزهراء' با عناصر داعش درگیر هستند.

در جبهه غرب موصل نیز یک فرمانده گروه الحشد الشعبی گزارش داد که این نیروها بیش از 56 روستا را در غرب موصل آزاد و مقر گردان زرهی موسوم به 'البغدادی' گروه تروریستی داعش را منهدم کردند.

به گزارش ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل، ورود نیروهای عراقی به شهر 'حمام العلیل' نزدیک ترین شهر به موصل در محور جنوبی از بامداد امروز (شنبه) از سه محور آغاز شد.

حمام العلیل دارای موقعیت راهبردی در محور جنوبی عملیات موصل است که با بازپس گیری این شهر، عملا نیروهای عراقی در محور جنوبی نیز به اهداف از پیش تعیین شده خود رسیده و حلقه محاصره در محور جنوبی بر داعش تنگ شده است

  • بخش راهبردی حمام العلیل در جنوب موصل آزاد شد

د رهمين حال، نیروهای عراقی پیش از ظهر روز شنبه  وارد بخش حمام العلیل در جنوب موصل شدند و پرچم عراق را بر روی بلندترین ساختمان های این شهر بالا بردند.


به گزارش ایرنا، سرلشگر 'عبدالامیر یارالله' فرمانده عملیات 'نینوا ما می آییم' بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی وارد مرکز بخش حمام العلیل از مناطق راهبردی در 20 کیلومتری جنوب موصل شدند.

در این عملیات نیروهای پلیس فدرال و لشگرهای 9 زرهی و 15 پیاده ارتش عراق شرکت دارند.

عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر (26 مهرماه) گذشته، از 6 محور آغاز شده و نیروهای عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند وارد شهرک ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند.

در همین مدت، همچنین بیش از 150 روستا و بخش در طول این عملیات از دست تروریست های داعش آزاد شده است.

کد خبر 351694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha