همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد در دهمین جلسه هیات امنای استان سمنان گفت: این دانشگاه خود را ملزم به حفظ کیفیت آموزشی می‌داند و تمامی پذیرش‌های انجام شده توسط این دانشگاه تا مهر ۹۵ و قبل از آن مورد تایید وزارت علوم است و آن وزارتخانه مراتب مذکور را کتبا به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حميد میرزاده در دهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ضمن ابراز رضایت از توسعه تحصیلات تکمیلی در استان سمنان، اظهار داشت: توسعه کیفی یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد به شمار می‌رود، طبق سیاست‌های مدیریت جدید دانشگاه در راستای افزایش کیفیت واحدها، طی سال گذشته نه تنها واحدی به مجموعه دانشگاه آزاد افزوده نشده بلکه برخی واحدهای دانشگاه تجمیع شده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 40 واحد دانشگاه آزاد اسلامی مجری دوره‌های دکترای تخصصی هستند که تولیدات علمی این واحدها باعث شده تا طبق آخرین گزارش پایگاه علمی ESI رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از 750 به 162 در دنیا ارتقا پیدا کند.

دکتر میرزاده، استان سمنان را استان فرهیختگان خواند و گفت: استان سمنان از لحاظ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بالاترین رقم در کشور را داراست. از سوی دیگر توسعه تحصیلات تکمیلی در این استان از متوسط سایر استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بالاتر است.

وی افزود: در این استان از هر 6 نفر یک نفر دارای تحصیلات عالیه بوده است همچنین وجود 110 هزار دانشجو در این استان که بیشترین تعداد آن مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی است، موید این گفته است.

میرزاده گفت: توسعه آموزش عالی نه تنها باعث فرهیختگی جامعه می‌شود بلکه در کاهش میزان ناهنجاری‌های جامعه نیز نقش مهمی دارد و رتبه علمی ایران را در جهان افزایش خواهد داد.

وی به مقایسه میزان دانش‌آموختگان دانشگاهی ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از 50 درصد جمعیت آن کشورها دارای تحصیلات عالی هستند در حالیکه این میزان در کشور ما حدود 14.4 درصد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 15 درصد از کل دانشجویان ایران در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، افزود: طبق سند چشم‌انداز این میزان طی یک دهه آینده باید به 30 درصد افزایش پیدا کند این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری توانسته به عدد مورد نظر در سند چشم‌انداز در سال 95 دست یابد.

دکتر میرزاده همچنین گفت: خوشبختانه نسبت استاد واجد شرایط به دانشجوی دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی یک به 2/7 بوده درحالی که این نسبت در بسیاری از دانشگاه‌های کشور یک به 5 است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی برای حفظ کیفیت دانشگاه در کنار توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین برنامه‌های دانشگاه به شمار می‌رود.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ‌گونه اختلافی با وزارت علوم در تصویب رشته‌ها ندارد، گفت: در نامه‌ای که به تازگی وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده در آن تاکید شده تمامی پذیرش‌های انجام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی تا قبل از سال 95 و قبل از آن مورد تایید وزارت علوم است.

دکتر میرزاده از وزارت علوم خواست تا برای رفع نگرانی خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اسامی تمامی رشته محل‌هایی که پذیرش آنها تا مهر 95 مورد تایید این وزارتخانه هست را در سایت وزارت علوم قرار دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی که با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مشکل دارند با دست‌اندازی به این موضوع در سایت‌ها باعث تشویش اذهان دانشجویان شده‌اند؛ در صورتی که 40 درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و بیش از 53 درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجوی این دانشگاه هستند.

کد خبر 351689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha