شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری دو - محمد معمار: رسانه‌ای که هر روز مثل یک رفیق دیرینه در کنار دکه‌های روزنامه‌فروشی و یا در دنیای مجازی با ما قرار می‌گذارد، امروز ما را به دیداری حقیقی دعوت کرده است.

نمایشگاه مطبوعات

شايد براي شما هم جالب باشد ديدن و حرف زدن با كساني كه هر روز با شما سخن مي‌گويند و شما فقط به حرف‌هاي آنها گوش مي‌دهيد. بيست‌و‌دومين نمايشگاه مطبوعات فرصت خوبي است براي ديدار با رسانه‌هاي محبوبتان؛ رسانه‌اي كه با «صداقت» با شما سخن مي‌گويد و باعث «شفافيت» رويدادهاي جامعه مي‌شود، براي همين هم شعار نمايشگاه امسال «شفافيت و صداقت» است. اين صفحه، شما را با نمايشگاه مطبوعات آشنا مي‌كند و تمامي اطلاعات لازم درخصوص آن را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

  • ساعت فعاليت نمايشگاه

نمايشگاه مطبوعات امسال در مصلاي امام‌خميني(ره) برپا شده است. آنها كه اهل نمايشگاه رفتن هستند تا به حال بارها براي حضور در نمايشگاه كتاب و مطبوعات، به مصلي رفته‌اند. ساعت كاري نمايشگاه از 9:30 تا 20:30 اعلام شده و برنامه‌هاي متنوعي براي آن درنظر گرفته شده است. اين نمايشگاه به‌مدت 7روز از 14آبان‌ماه ميزبان علاقه‌مندان و بازديد‌كنندگان خواهد بود. پس اين فرصت را از دست ندهيد و اگر علاقه‌مند هستيد حتما از نمايشگاه مطبوعات ديدن كنيد.

  • برگزاري نشست‌ها

شايد بعضي‌ها بخواهند كمي تخصصي‌تر موضوع رسانه‌ها و مطبوعات را دنبال كنند. خب نمايشگاه مطبوعات برنامه‌هايي هم مخصوص آنها دارد. قرار است نشست‌هاي مختلفي مثل نشست روزنامه‌نگاران خارجي و نشست‌هاي تخصصي با موضوع روزنامه‌نگاري برگزار شود. براي اين نشست‌ها، 4تالار گفت‌وگو و 3سالن نشست تخصصي درنظر گرفته شده است. رسانه‌هاي حاضر در نمايشگاه براي برگزاري 200 نشست اعلام آمادگي كرده‌اند؛ يعني تقريبا شما هر روزي كه به اين نمايشگاه برويد مي‌توانيد در برخي از اين نشست‌ها حاضر شويد. براي اطلاع دقيق از زمان و محل برگزاري نشست‌ها هم بايد سايت اطلاع‌رساني نمايشگاه مطبوعات به نشاني http://pressexpo.ir را دنبال كنيد. حضور 6‌ وزير، 3 معاون رئيس‌جمهور و سخنگوي دولت هم مي‌تواند از جذابيت‌هاي اين نشست‌ها در نمايشگاه مطبوعات باشد.

  • ديدار با اصحاب رسانه

نمايشگاه مطبوعات بهترين فرصت است براي ديدار با اصحاب رسانه و نويسندگاني كه نوشته‌هاي آنها را دنبال مي‌كنيد. بيش از 900رسانه در قالب 620 غرفه در مصلي مستقر هستند. بخش «سياسي و اقتصادي» با 99 رسانه بيشترين تعداد حضور را در بين گروه‌هاي حاضر دارد. پس از آن گروه «آموزشي تخصصي» با 98 و «فرهنگي و هنري» با 82 رسانه بيشترين تعداد حضور را به‌خود اختصاص داده‌اند. در اين رخداد بزرگ رسانه‌اي 8 انجمن و تشكل صنفي از طيف‌هاي مختلف حضور خواهند داشت. اين نمايشگاه در دو طبقه برگزار خواهد شد؛ گروه‌هاي «سياسي و اقتصادي» و «نشريات دانشجويي» در نيم طبقه و بقيه گروه‌ها در شبستان مصلي هستند.

  • ديدار با اصحاب رسانه

نمايشگاه مطبوعات بهترين فرصت است براي ديدار با اصحاب رسانه و نويسندگاني كه نوشته‌هاي آنها را دنبال مي‌كنيد. بيش از 900رسانه در قالب 620 غرفه در مصلي مستقر هستند. بخش «سياسي و اقتصادي» با 99 رسانه بيشترين تعداد حضور را در بين گروه‌هاي حاضر دارد. پس از آن گروه «آموزشي تخصصي» با 98 و «فرهنگي و هنري» با 82 رسانه بيشترين تعداد حضور را به‌خود اختصاص داده‌اند. در اين رخداد بزرگ رسانه‌اي 8 انجمن و تشكل صنفي از طيف‌هاي مختلف حضور خواهند داشت. اين نمايشگاه در دو طبقه برگزار خواهد شد؛ گروه‌هاي «سياسي و اقتصادي» و «نشريات دانشجويي» در نيم طبقه و بقيه گروه‌ها در شبستان مصلي هستند.

  • برگزاري نمايشگاه‌هاي عكاسي

يكي ديگر از جذابيت‌هاي نمايشگاه امسال، برگزاري 4 نمايشگاه عكاسي با عنوان «دفاع‌مقدس»، «محيط‌زيست»، «ايران و كره‌جنوبي» و «ايران در سالي كه گذشت» است. خب اگر علاقه به عكس و دنياي عكاسي داريد، نمايشگاه مطبوعات بهترين فرصت است براي حضور در اين نمايشگاه‌ها و همچنين ديدار با عكاسان مطبوعاتي. مي‌توانيد با گپ و گفت با عكاسان، كلي اطلاعات‌تان را درباره عكاسي رسانه‌اي بيشتر كنيد. البته بخش‌هاي جانبي ديگري هم به نمايشگاه مطبوعات امسال اضافه شده كه مي‌تواند به جذابيت‌هاي اين نمايشگاه اضافه كند؛ مثل ايستگاه سلامت، ايستگاه طنز و كارتون و ايستگاه نقاشي براي كودكان.

  • تكميل كردن آرشيوها

يكي از كاركردهاي قديمي نمايشگاه مطبوعات كه همچنان طرفداران خود را دارد، تكميل كردن آرشيو مجله‌ها و نشريه‌هاي مورد علاقه يا دسترسي به شماره‌هاي قبلي آنهاست. اكثر رسانه‌ها با آرشيو‌هاي كامل خود در اين نمايشگاه حضور دارند و حتي مجلدهاي 50يا 100شماره‌اي هم آماده مي‌كنند. شما مي‌توانيد نقص‌هاي آرشيوهايتان را در اين نمايشگاه برطرف كنيد. همچنين اگر به‌دنبال روزنامه‌اي خاص يا قديمي هستيد نمايشگاه مطبوعات مي‌تواند بهترين گزينه براي شما باشد.

  • حضور در يك غرفه رنگارنگ

مؤسسه رسانه‌اي همشهري، امسال هم مثل دوره‌هاي گذشته در نمايشگاه مطبوعات حضوري چشمگير خواهد داشت. توليدكنندگان تمام محصولات مطبوعاتي اين مؤسسه در غرفه همشهري حضور خواهند داشت تا بتوانند از نزديك، نظرات مخاطبان خود را بشنوند.

براي رفتن به غرفه مؤسسه همشهري بايد به سالن اصلي يا همان شبستان برويد و خودتان را به قسمت مؤسسه‌هاي مطبوعاتي برسانيد. آنجا خيلي راحت مي‌توانيد غرفه همشهري را پيدا كنيد. اگر جزو مخاطبان خود روزنامه همشهري هستيد مي‌توانيد با دبيران سرويس‌هاي مختلف روزنامه ديدار داشته باشيد. دوستداران ضمائم روزنامه مثل دوچرخه، حقوق، فرهنگ‌شهر و... و همچنين نشريات همشهري محله مي‌توانند با سردبيران و دست‌اندر كاران اين نشريات هفتگي گفت‌وگو كنند. مجلات همشهري هم كه حسابي طرفدار دارند. سردبيران و نويسندگان اين مجلات مثل همشهري جوان، سرنخ، آيه، پايداري، 24 و... در نمايشگاه منتظر شما خواهند بود. همشهري، ضميمه‌هاي استاني هم دارد كه در بيشتر استان‌هاي كشور به شكل روزانه منتشر مي‌شود. اگر خودتان را از شهرهاي ديگر به نمايشگاه مطبوعات رسانده‌ايد مي‌توانيد با مسئولان اين ضميمه‌هاي استاني هم در غرفه همشهري ديدار كنيد. مديرعامل مؤسسه همشهري و سردبير و مديرمسئول روزنامه همشهري هم كه حضور خواهند داشت و مي‌توانيد با آنها هم گپ‌و‌گفتي داشته باشيد. در مجموع، نمايشگاه مطبوعات بهترين فرصت است براي خوانندگان محصولات مختلف روزنامه همشهري كه بتوانند نظرات، پيشنهادها و انتقادهاي خود را نسبت به اين رسانه‌هاي مكتوب اعلام كنند. تعداد محصولات مؤسسه همشهري آنقدر متنوع و گسترده است كه چه بسا در غرفه همشهري بتوانيد با نشريه يا مجله جديدي هم آشنا شويد و از اين پس مخاطب پر و پاقرص آن باشيد. يادتان باشد مؤسسه همشهري، انتشاراتي هم به همين نام دارد كه كتاب‌هايي در حوزه‌هاي مختلف منتشر كرده است. در غرفه همشهري مي‌توانيد به فهرست اين كتاب‌ها دسترسي پيدا كرده و اگر خواستيد آنها را تهيه كنيد. حتما سري به غرفه همشهري بزنيد. در غرفه همشهري مي‌توانيد با نحوه سفارش آگهي در روزنامه و محصولات ديگر مؤسسه هم آشنا شويد.

  • چطور به نمايشگاه مطبوعات برويم؟

همانطور كه اشاره شد نمايشگاه مطبوعات در مصلاي امام‌خميني(ره) برگزار شده است. در اصلي مصلي در خيابان شهيد بهشتي، روبه‌روي خيابان ميرعماد قرار دارد. براي رفتن به نمايشگاه مطبوعات شما دو‌انتخاب داريد؛ استفاده از وسايل حمل‌ونقل شخصي و استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي.

  • وسايل حمل‌ونقل شخصي

قبل از آنكه بخواهيد از اتومبيل شخصي‌تان استفاده كنيد حواستان باشد كه مصلي در مركز شهر قرار دارد و معمولا ترافيك و شلوغي، بزرگراه رسالت و خيابان‌هاي اطراف مصلي را احاطه مي‌كند. همين مي‌تواند ساعت‌ها وقت شما را بگيرد. با اين حال شما مي‌توانيد از مسير‌هاي زير به نمايشگاه مطبوعات برويد.

1- خيابان شهيد بهشتي (خيابان عباس‌آباد) پاركينگ در شماره يك، ظرفيت اين پاركينگ 600دستگاه خودروي سواري است.
2- خيابان شهيد مفتح، قبل از دانشگاه الهيات، پاركينگ لجستيك، ظرفيت اين پاركينگ 3هزار دستگاه خودروي‌سواري است.
3- بزرگراه رسالت، قبل از سازمان فرهنگ و ارتباطات، پاركينگ گلگشت، ظرفيت اين پاركينگ 700دستگاه خودروي‌سواري و 500دستگاه اتوبوس است.

  • وسايل حمل‌ونقل عمومي

بهترين راه براي فرار از ترافيك اطراف نمايشگاه مطبوعات، آن هم در ساعات اوج شلوغي، استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي است. مخصوصا اگر سراغ استفاده از مترو برويد دردسرهاي رسيدن به نمايشگاه بسيار كمتر است. شما مي‌توانيد از راه‌هاي زير مسير خود را با وسايل حمل‌ونقل عمومي به نمايشگاه مطبوعات انتخاب كنيد.
1- ايستگاه متروي مصلي، خط يك متروي تهران، ورودي از ضلع شمالي مصلاي امام‌خميني(ره)
2- ايستگاه متروي شهيد بهشتي، تقاطع خط يك و سه متروي تهران، ورودي از ضلع جنوبي مصلاي امام خميني(ره)
3- ايستگاه بي‌آرتي مصلاي امام خميني(ره)، سامانه تندرو بي‌آرتي پايانه علم و صنعت- پايانه بيهقي، ورودي از ضلع شمالي مصلي.

کد خبر 351619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha