همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت از تدوین شیوه‌نامه نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی و ایجاد دانشگاه خصوصی در این حوزه خبر داد.

به گزارش مهر، دكتر باقر لاریجانی با بيان اينكه شیوه‌نامه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش عالی به زودی منتشر می‌شود، گفت: علاقمندان برای ایجاد دانشکده پزشکی خصوصي لازم است ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاري كنند.

معاون آموزشی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره آمایش آموزش عالي برای دانشگاه آزاد، گفت: قرار شده موضوع آمایش دانشگاه آزاد اسلامي در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح و در مورد آن تصمیم گرفته شود.

وی در مورد اینکه اگر آمايش دانشگاه آزاد ذیل آمایش وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار گیرد، چه مزيتي ايجاد مي‌كند، گفت: هم به نفع آنها است هم به نفع کشور.

لاریجانی تاکید کرد: مفهومی ندارد که چندین بار آمایش سرزمینی در حوزه آموزش در کشور صورت گیرد. متاسفانه این موازی‌کاری‌ها خوب نیست.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وجود دو آمایش واحد در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تبعیت دانشگاه آزاد از آنها باعث می‌شود کنسرسیوم‌های علمی راه بیافتد و حوزه‌های علمی در یک جا می‌توانند بهتر با هم کار کنند.

کد خبر 351446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha