سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص فارماکوتراپی نسبت به تداخلات دارویی و ایجاد مسمومیت هشدار داد.

هشدار درباره تداخلات دارویی و ایجاد مسمومیت

‌دکتر علی خوارزم‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنتی‌هیستامین برای بزرگسالان و افرادی که دچار آلرژی و سرماخوردگی هستند مصرف می‌شود و برای اطفال زیر ۲ سال ممنوع است.

وی درباره مصرف خودسرانه برخی داروها بیان کرد: مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها منجر به مقاومت بدن در برابر دارو و همچنین در مواردی منجر به تداخل دارویی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تداخلات دارویی باید مصرف همزمان دو قلم دارو که توسط دو پزشک برای بیمار تجویز می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

خوارزم‌کیا بیان کرد: بیمارانی که تحت درمان طولانی‌مدت هستند، نظیر بیماران مفصلی، رماتیسم، افرادی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند و دیابتی‌ها و بیماران اعصاب چنانچه از چند قلم دارو استفاده می‌کنند پزشک خود را در جریان بگذارند.

وی گفت: ممکن است در مواردی تداخل دارو با غذا اتفاق افتد. بنابراین هر دارویی را نمی‌توان با غذا میل کرد بلکه باید براساس دستور پرشک باشد.

این متخصص فارماکوتراپی با تاکید براینکه برخی اوقات تداخل دارویی منجر به مسمویت دارویی می‌شود که حاد و کشنده است، یادآور شد: هنگامی‌که به پزشکی مراجعه می‌کنید در صورتی که حساسیت دارویی دارید یا از رژیم دارویی خاصی استفاده می‌کنید با پزشک خود درمیان بگذارید یا از مسئول فنی داروخانه مشاوره بخواهید.

کد خبر 351284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha