همشهری آنلاین: از میان ۷ هزار نفری که برای جمع آوری زباله در کربلا و نجف در مناطق ۲۲گانه تهران نام نویسی کردند، ۲هزار نفر در اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با اشاره به جمع آوری زباله از شهر کربلا، گفت: نیروهای شهرداری تهران با کمک نیروهای شهرداری کربلا روزانه ۸ هزار تن زباله جمع آوری می‌کنند.

مجتبی عبدالهی در ادامه افزود: هر یک ساعت مخازنی که در سطح شهر کربلا وجود دارد، با استفاده از خودروهای شهرداری تهران تخلیه می‌شود. همچنین تیمی از نیروهای شهرداری تهران در شهر نجف مستقر هستند تا با توجه به حجم وسیع زباله در شهر به نیروهای شهرداری این شهر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران قراردادهایی را در راستای کمک رسانی به این شهر امضا کرده و به همین دلیل ماشین آلات شهر تهران در شهر نجف مستقر هستند تا زباله‌های این شهر را جمع آوری کنند تصریح کرد: ماشین‌های کوچک؛ زباله‌ها را به زمین‌هایی که از قبل بعنوان ایستگاه‌های میانی تعیین شده است انتقال می‌دهند.

  • ثبت نام ۷ هزار نفر برای جمع آوری زباله در کربلا و نجف

همچنین رضا عبدلی قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی به ویژه در حوزه پسماند به دو شهر کربلا و نجف گفت: به تبع حضور چند میلیونی زائران ایران و مسلمانان دیگر نقاط جهان، شهرداری تهران مانند سالهای قبل خدماتی را در حد توان خود در دو شهر کربلا و نجف ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به تعداد نیروهای اعزامی گفت: در حوزه نظافت (مدیریت پسماند) با هماهنگی های صورت گرفته در مناطق ۲۲ گانه دو هزار کارگر در دو شیفت کاری به این دو شهر مقدس اعزام می شوند.

قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: اعزام شیفت اول ۱۰ آبان ماه خواهد بود که ۳۰۰ نفر به کربلا و ۳۰۰ نفر به نجف اعزام خواهند شد. در شیفت دوم یعنی ۲۱ آبان ماه ۳۰۰ نفر به نجف و هزار و ۱۰۰ نفر به کربلا اعزام خواهند شد.

قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری اضافه کرد: ما برای انتخاب این افراد فراخوانی را در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ارائه دادیم که در نهایت حدود ۷ هزار نفر برای اعزام به کربلا و نجف و خدمت رسانی ثبت نام کرده اند و ما به قید قرعه ۲ هزار نفر را مشخص کردیم.

همچنین مجتبی عبدالهی در تشریح اقدامات نیروهای خدمات شهری برای رفت و روب و نظافت شهر کربلا و نجف اشرف گفت: سازمان پسماند در ۳ محور کاری در کربلا، مسیر بزرگراه بین نجف به کربلا به طول ۹۰ کیلومتر و ۳ محور نظارتی در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه جهت انجام خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی(ع) فعالیت می کنند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در ادامه گفت: در گروه اول ۶۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری در ۳ شیفت کاری از ساعت ۷ الی ۱۴ و ۱۴ الی ۲۱ و ۲۱ الی ۵صبح در تیم های ۲۰ نفری نسبت به جمع آوری زباله ها و ضایعات و احجام حجیم خصوصا اطراف موکب ها و هر گونه اقدامات نظافتی که شهر کربلا قبل از پذیرش زائرین نیاز داشت، اقدام کرده است.

وی ادامه داد: ۶ اکیپ شستشو با واترجت و بیش از ۱۰ تیم نقاشی بیش از ۷۰ کیلومتر از جداول و المان های شهر کربلا را شستشو و رنگ آمیزی کردند.

عبدالهی تصریح کرد: در گروه بعدی با اعزام ۱۴۰۰ نفر نیروی کارگری و هماهنگی لازم با مدیران شهرداری کربلا ۷ پهنه از این شهر مقدس را تحویل گرفته و با شیفت بندی نیروها در ۳ شیفت کاری از ساعت ۷ الی ۱۴ - ۱۴ الی ۲۱ و ۲۱ الی ۵ صبح در حال نظافت و جمع آوری زباله شهر کربلا می شوند.

کد خبر 351270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha