یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: آیا تا به حال وقتی به نیمکت‌های داخل پارک‌ها یا معابر شهری نگاه کرده‌اید، این سؤال برایتان پیش آمده که این مبلمان چگونه و توسط چه کسانی ساخته می‌شوند؟

نیمکت شهری

بايد بگوييم توليد مبلمان شهري يك حرفه است. شما هم مي‌توانيد درصورت نبود يا كمبود اين كسب و كار در شهر خود آن را شروع كنيد. سرمايه اوليه لازم براي اين شغل حدود ۲۰ميليون تومان است. براي راه‌اندازي كارگاه توليد اين محصولات نياز به مجوز داريد كه بايد آن را با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت شهر يا شهرستان خود دريافت كنيد. براي اخذ اجازه كار، لازم است شما مراحلي چون ثبت يك شركت و تهيه فضاي مناسب براي كار را پيش از مراجعه به اين اداره انجام داده باشيد و هنگام درخواست جواز كسب و كار، مدارك اين مراحل و همچنين طرح توجيهي كار خود را به همراه داشته‌باشيد.

مي‌توانيد در ابتدا كار را تنها با ۲ يا ۳ نفر شروع كنيد و پس از رونق گرفتن آن نيروهاي خود را افزايش دهيد. بايد توجه داشته باشيد كه رمز موفقيت در اين رشته، ارائه محصولاتي با طراحي‌هاي جديد است. براي استفاده از طرح‌هاي روز مي‌توانيد از كار طراحان استفاده كرده و از آنها كمك بگيريد. پس از آن بايد طرح مورد نظر خود را به شهرداري شهر يا شهرستان خود بدهيد تا درصورت تأييد آنها، مراحل ساخت را شروع كنيد. دقت كنيد كه علاوه بر طراحي، توليدات شما بايد از درجه كيفي بالايي برخوردار بوده و براي قرار گرفتن در فضاهاي شهري مناسب باشند. مواداوليه براي توليد اين محصولات، چوب، آهن و بتن است. توجه كنيد كه اين مواد بايد حتما از نوع مرغوب و مقاوم در برابر تغييرات آب و هوايي خريده‌شوند. حتي رنگي كه در انتهاي كار روي اين محصول زده مي‌شود بايد حتما در مقابل نور آفتاب، برف و باران دوام داشته‌باشد تا توليدات شما خيلي زود در محيط شهري فرسوده نشود.

پيشنهاد كارشناسان اين حرفه براي كساني كه مي‌خواهند آن را شروع كنند اين است كه نگراني‌هاي بي‌مورد را كنار بگذارند، ممكن است در اوايل كار مثل هر شغل ديگري كمي با مشكلاتي چون مسائل مالي رو‌به‌رو شويد اما بدون شك با پشتكار مي‌توانيد بر آنها غلبه كنيد. مشتري اصلي شما در اين كسب و كار، شهرداري‌هاي سراسر كشور هستند كه پس از تأييد طرح‌هاي ارائه شده توسط شما سفارش كار مي‌دهند. راه ديگر فروش، استفاده از محيط اينترنت است. مي‌توانيد نمونه كارهاي‌ خود را همراه با مشخصات آنها در از طريق يك وب‌سايت در اختيار مشتريان قرار دهيد. برخي از كارها را مي‌توانيد بين يك‌‌ميليون تا يك ميليون و 700هزار تومان هم به فروش برسانيد. سودي كه از اين حرفه عايدتان مي‌شود معمولا ۱۵‌تا ۲۰درصد از فروش خواهد بود.

کد خبر 351016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha