شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

۲ هفته پس از انتشار خبر اعطای جایزه نوبل ادبیات به باب دیلن، موسیقی‌دان نامدار آمریکایی سرانجام سکوت خود را شکست و اعلام کرد «اگر بتواند» برای دریافت جایزه خود در روز ۱۰دسامبر به استکهلم می‌رود.

ادبیات

به گزارش همشهري، حدود يك هفته تلاش‌هاي اعضاي آكادمي نوبل براي برقراري ارتباط با ديلن با بي‌اعتنايي عجيب او مواجه شد و سكوت نسبت به بردن مهم‌ترين جايزه ادبي دنيا هم به حاشيه‌ها دامن زد. كار به جايي رسيد كه يكي از اعضاي ارشد آكادمي نوبل رفتار ديلن را «نخوت و بي‌ادبي» توصيف كرد. با اين حال، شاعر و آهنگساز 75ساله پاسخ يا واكنشي به اين افتخار بزرگ نشان نداد و حتي سايت رسمي او خبر دريافت جايزه نوبل را پس از چند ساعت برداشت.

پس از حدود 2هفته، ديلن به تماس سارا دانيوس، دبير آكادمي سوئد پاسخ داد و گفت: «از اين افتخار بسيار خوشحالم و با شنيدن خبر بردن جايزه نوبل ادبيات زبانم بند آمده بود». روز جمعه هم گفت‌وگويي جداگانه از ديلن در روزنامه تلگراف چاپ شد كه او در آن گفته بود: اگر همه شرايط فراهم باشد، قطعا در مراسم اهداي جوايز نوبل شركت مي‌كنم.

حتي باور كردنش هم سخت است. حتي در ‌رؤيا هم نمي‌ديدم كه چنين افتخاري نصيبم شده باشد. بنياد نوبل كه جزئيات گفت‌وگوي دانيوس با ديلن را روز جمعه در دسترس عموم قرار داده بود، اعلام كرده فعلا برنامه حضور برنده جايزه نوبل ادبيات در روز برگزاري مراسم اهداي جوايز در استكهلم قطعي نيست و به محض مشخص شدن برنامه‌ها، خبر آن را روي سايت قرار‌مي‌دهد. آكادمي سوئد از اينكه ديلن جايزه نوبل ادبيات را پذيرفته خوشحال است. تمام اين ماجراها در حالي اتفاق افتاد كه اقدام آكادمي نوبل در اعطاي جايزه ادبيات به يك آهنگساز و شاعر، شگفتي و خشم گروهي از نويسندگان برجسته دنيا را برانگيخت.

کد خبر 350969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha