جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

نیروهای تروریستی حاضر در شرق حلب برای شکستن حلقه محاصره این شهر حملات جدیدی را به غرب این شهر که در کنترل نیروهای ارتش سوریه است آغاز کرده‌اند.

سوریه

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه اين نيروها با حملات راكتي غرب شهر حلب را هدف قرار داده‌اند كه كشته‌شدن حداقل 15غيرنظامي و زخمي‌شدن بيش از 100نفر ديگر را به‌دنبال داشته است. حداقل ۱۵۰ راكت ازجمله به سوي پايگاه هوايي نيرب شليك شده است. بي‌بي‌سي گزارش داده كه اين نيروها در حملات خود از موشك‌هاي گراد هم استفاده كرده‌اند.

نيروهاي ارتش سوريه با همكاري نيروهاي مقاومت در هفته‌هاي گذشته در تلاش بوده‌اند كه شرق شهر حلب را از نيروهاي تروريستي پاكسازي كنند. تروريست‌ها كه تحت محاصره قرار گرفته‌اند اما اكنون از بخش‌هايي خارج شهر در شرق حلب حملاتي را آغاز كرده‌اند. يك حمله انتحاري هم با استفاده از خودرويي بمبگذاري‌شده در يك ايست بازرسي ارتش صورت گرفته است.

گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام كرده كه پايگاه هوايي حميميم، پايگاه دائمي روسيه در سوريه در نزديكي لاذقيه هم هدف حملاتي قرار گرفته است.سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه به تازگي اعلام كرد كه اين كشور طي 10روز گذشته هيچ حمله هوايي به حلب نداشته است.

مقام‌هاي سوريه به‌دنبال شكست توافق آمريكا و روسيه اعلام كرده‌اند كه آماده ازسرگيري آتش‌بس ازجمله در حلب هستند. مركز روسي آتش‌بس در پايگاه حميميم سوريه اعلام كرده كه با نمايندگان 4منطقه در 2استان لاذقيه و حماه توافق آشتي امضا كرده و تعداد مناطقي كه به آتش‌بس و پيمان‌هاي منطقه‌اي آشتي پيوسته‌اند، به 855منطقه رسيده است.

حملات جديد از سوي گروه‌هاي تروريستي در حالي صورت مي‌گيرد كه مقام‌هاي آمريكا اعلام كرده‌اند كه به‌زودي عمليات آزادي رقه، پايتخت خودخوانده داعش در سوريه شروع مي‌شود و عربستان هم گفته كه آماده مشاركت در اين عمليات است.

کد خبر 350837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha