همشهری آنلاین: سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در طول یکسال گذشته و با هماهنگی با حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، تمام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان سال‌های قبل صادر شده است و هیچ گونه مشکلی در خصوص مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان وجود ندارد.

مجتبی علوی فاضل

به گزارش فارس، مجتبی علوی فاضل در واکنش به خبر شكايت دانش‌آموختگان رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد به سازمان بازرسی، گفت: پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق آزمون سراسری است و همه کدرشته‌های واحد قم در دفترچه پذیرش آزمون در سال 95 دارای مجوز قانونی هستند.

وی افزود: در گذشته، تعدادی از کد رشته محل‌ها از جمله رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد واحد قم از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو داشتند و از آن جا که ملاک و معیار مدیریت رئیس دانشگاه آزاد اجرای قانون است، تمامی این رشته‌ها به صورت قانونی و بر اساس قانون تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی تصویب شده‌اند.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: طبق قانون تمامی مدارک این دانشگاه معتبر است و لذا جهت رفع مشکل دانش‌آموختگان رشته مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی ارشد واحد قم با پیگیری مداوم بعمل آمده، در طول یکسال گذشته و با هماهنگی با حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تمام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان سال‌های قبل صادر شده است و هیچ‌گونه مشکلی در خصوص مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان وجود ندارد.

علوی فاضل درباره اینکه گفته شده است قانون تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به بیش از دو دهه پیش است و موضوعیت اجرایی ندارد، گفت: قانون تشکیل وزارت علوم مربوط به سال 1346 یعنی 50 سال پیش است ولی کسی نمی‌تواند بگوید قدیمی و اجرای آن منتفی است.

وی از افرادی که سواد حقوقی و قانونی کافی ندارند خواست از اینگونه اظهارنظرها خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد همچنین به همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اطمینان خاطر داد که قانون پشتوانه فعالیت‌های این دانشگاه است و تحت تاثیر سخنان احساسی افراد که در مقابل دوربین و میکروفن خبرنگاران و بدون پشتوانه قانونی بیان می‌شود قرار نگیرند.

علوی فاضل گفت: البته سعه صدر دانشگاه آزاد اسلامی در برابر تخریب‌ها و اظهارات غیرقانونی هم حدی دارد و برای دفاع از حقوق دانشگاه و دانشجویان اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی را پیگیری می‌کند.

کد خبر 350818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha