همشهری آنلاین: نماینده لنگرود با اشاره به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی دولت به چایکاران گفت؛ ۷ هزار هکتار از باغات چای از‌ بین رفته است. کشاورز وقتی در وضعیت بد اقتصادی است مجبور می‌شود زمین خود را واگذار کند.

باغ چای

مهرداد لاهوتي،نماینده مجلس در گفت‌وگو با ايلنا درباه تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان بیان داشت: مطالبات گندمکاران، صیادان و چایکاران پرداخت نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به صیادان و کشاورزان بدهکار است، اظهار داشت: به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌ایم اما مساله این است که پرداخت مطالبات را جدی نگرفته‌اند و این مساله آسیب جدی به کشاورزان وارد کرده است.

او افزود: با توجه به شرایط کشور نباید در تولید مواد غذایی مشکل داشته باشیم، عزم خوبی در خصوص دستیابی به خودکفایی گندم ایجاد شده است و باید حرکت جدی تری در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران صورت گیرد؛ اما این مشکل به قوت خود باقی است.

لاهوتی تاکید کرد: ۴۰ درصد مطالبات چایکاران همچنان پرداخت نشده است و دولت ۳۰ میلیارد تومان نیز به چایکاران بدهکار است. در تمامی بخش‌های کشاورزی این مشکل وجود دارد و این مساله نشاندهنده برخی سهل‌انگاری‌ها در این بخش است.

او افزود: به نظر می‌رسد جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع بی‌انگیزه است و تلاش در خور توجهی در جهت تحقق وصول مطالبات کشاورزان انجام نداده است، ۷ هزار هکتار از باغات چای از بین رفته است، وقتی کشاورز در وضعیت بد معیشتی قرار می‌گیرد مجبور می‌شود زمین خود را واگذار کند.

لاهوتی در ادامه گفت: در خصوص بیمه کشاورزان نیز مشکلات زیادی وجود دارد، دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند اکثر کشاورزان حق بیمه خود را ماهیانه پرداخت می‌کنند و علی رغم اینکه دچار خسارت شده‌اند، خبری از دریافت خسارت نیست.

وی مدعی شد: اگر درب وزرات جهاد کشاورزی را ببندند هم اتفاقی برای کشاورزی کشور نمی‌افتد.

کد خبر 350813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha