همشهری آنلاین: معضلات صدور روادید زائران اربعین در خارج از فرآیند سامانه سماح در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سيد علي قاضی عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواستار برداشتن گام‌های عملی برای محور قرار دادن طرح تعالی حج در برنامه‌ریزی 5 سال آینده در این حوزه شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: خط مشی فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله هزینه سفرهای حج، عمره و عتبات باید مشخص شود و موضوع فعال کردن ستاد بحران در حوزه‌های عتبات و حج با توجه به کارشناسی‌ها و آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، نهایی شود.

وی اطلاع‌رسانی به‌روز و صحیح را با توجه به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های جدید در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش باید مورد توجه قرار گرفته و تصمیمات کارآمدی اتخاذ شود تا همه مجموعه از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خروج از روزمرگی و پرداختن به بحث‌های کلان را ضروری خواند و اظهار داشت: برنامه‌ها باید بر اساس ریل‌گذاری مصوب دنبال شود و با کار کارشناسی علاوه بر اصلاح ساختار و سیستم، در هر جا که لازم است بازنگری در آئین‌نامه‌ها و مقررات صورت گیرد و نیروی انسانی کارآمد با توجه به نیازهایی که وجود دارد تربیت شود.

در ادامه این جلسه ناصرخدرنژاد مدیرعامل شرکت شمسا از سفر اخیر خود به عراق گزارشی ارائه کرد و از افزایش 40 درصدی زائران اعزامی به عراق در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود 80 کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، افزود: برای پاسخگویی به نیازها و خدمات‌رسانی بهتر به زائران 5 ایستگاه جدید پروازی در ارومیه، گلستان، بندرعباس، رشت و رفسنجان فعال شده و اراک نیز تا پایان این هفته به این مجموعه اضافه خواهد شد.

در این جلسه همچنین آخرین وضعیت هتل کربلا الدولی، آشپزخانه جدید نجف و نحوه تعامل با عتبه‌ها و دیگر طرف‌های عراقی در خدمات‌رسانی به زائران بررسی شد و نماینده ولی فقیه بر همکاری جدی، تعامل خوب و 2 طرفه و عملیاتی کردن توافقات گذشته با عتبه‌ها تاکید کرد.

این جلسه با بررسی اقدامات صورت گرفته برای صدور ویزای زائران اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه یافت و حمید محمدی معاون حج، عمره و عتبات و محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص معضلاتی که صدور روادید در خارج از فرآیند سامانه سماح ایجاد خواهد کرد گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه نیز خواستار اطلاع‌رسانی به زائران اربعین حسینی در خصوص این فرآیند شد و تصریح کرد که همه کمک کنند تا مشکلات کمتر شود.

در این جلسه همچنین سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد راه‌اندازی محل جدید این مرکز در کربلا و و خدمات‌رسانی به زائران در ایام خاص در عراق گزارش داد و گفت: امسال برای مراسم اربعین حسینی 1800 نیرو به عراق اعزام می‌شوند تا به زائران ایرانی و عراقی خدمات درمانی و پزشکی ارائه دهند.

کد خبر 350605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha