چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی می‌گویند برای کاهش موارد مرگ ناگهانی، نوزادان باید در سال اول زندگی در همان اتاق والدین اما در تخت نرده دار بچه یا گهواره بخوابند.

infant

به گزارش خبرگزاری فرانسه بیانیه انجمن متخصصان کودکان آمریکا روز دوشنبه ۲۴ اکتبر (۳ آبان) درباره خط‌مشی جدیدش هنوز می‌گوید نوزادان را باید به پشت روی یک سطح پاک عاری از اسباب‌بازی و پتو خواباند، یعنی همان دستورالعملی که از دهه ۱۹۹۰ برقرار بوده است و باعث کاهش مرگ‌های ناگهانی نوزادان تا حدود ۵۰ درصد در آمریکا شده است.

بااین‌وجود هنوز هرسال ۳۵۰۰ نوزاد در سال آمریکا درنتیجه علل مربوط به خواب، ازجمله «نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد» (SIDS) و انسداد مجرای تنفس و خفگی اتفاقی می‌میرند.

تغییر اصلی که در دستورالعمل این انجمن نسبت به آخرین بار انتشار در سال ۲۰۱۱ به وجود آمده است این است که به‌طور خاص خواستار آن می‌شود که نوزادان برای شش ماه تا در صورت امکان یک سال در اتاق والدین اما نه در همان تخت آن‌ها بخوابند.

راشل مون، نویسنده اصلی این دستورالعمل جدید گفت: «والدین هیچ‌گاه نباید نوزاد روی کاناپه، نیمکت کوسن دار یا صندلی بالشتک دار چه به‌صورت تنها چه همراه با شخص دیگری بخوابانند.

«ما می‌دانیم که این سطوح بسیار خطرناک هستند.»

گرچه مرگ‌های ناشی از SIDS در سال‌های اخیر در آمریکا کاهش پیدا کرده است، اما هنوز یک علت اصلی مرگ نوزادان یک ماه تا یک سال است.

کودکان در این نشانگان ممکن است به گیرکردن در میان پتو، ماندن زیر ضربه‌گیرهای گهواره یا اسباب‌بازی‌ها و خفه شدن، یا فرورفتن در گوشه یک کاناپه یا صندلی راحتی، در معرض گرمای بیش‌ازحد قرار گرفتن یا صرفاً توقف تنفس بدون دلیلی ظاهری است.

عوامل خطرساز برای SIDS شامل سیگار کشیدن در خانه و قرار گرفتن نوزادان در معرض مواد مخدر است.

راشل می‌گوید این دستورالعمل جدید به معنای آن است که پزشکان باید برخی از توصیه‌های قدیمی‌شان تغییر دهند.

او گفت: «بسیاری از متخصصان کودکان توصیه می‌کنند که نوزادان با رسیدن به دوماهگی به اتاق خودشان برده شوند و والدین با استفاده از مانیتور صدای گریه آن‌ها برای شیر خوردن را بشنوند.

کد خبر 350501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha