همشهری آنلاین: پروفسور یوری بولاتوف؛ رییس انستیتو روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه از دانشکده مطالعات جهان بازدید نموده و با مسوولان دانشکده مطالعات جهان به بحث و گفتگو نشست.

دیدار رییس انستیتو روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه روسیه با مسوولان دانشکده مطالعات جهان

در ابتدای این جلسه دکتر سعیدرضا عاملی؛ رییس دانشکده مطالعات جهان ضمن خوش آمد گویی به پروفسور بولاتوف؛ استاد دانشگاه MGIMO روسيه و ذکر تاریخچه ای از دانشگاه تهران و ظرفیت های مطالعات بین المللی دانشگاه تهران، اشاره به توانائی های علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در حوزه رشته‌های روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه ای و حقوق بین‌الملل و همچنین ظرفیت های دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، گروه تاریخ و دانشکده جغرافیای دنشگاه تهران داشت و گفت دانشگاه تهران یک بزرگ ظرفیت برای مطالعات بین المللی ومطالعات جهان با رویکرد بین رشته ای است.

دکتر عاملی ضمن اشاره به فعالیت گروه های آموزشی دانشکده بخصوص گروه مطالعات روسيه؛ از همکاری های علمی -پژوهشی دو جانبه استقبال کردند. وي با اشاره به حوزه های گسترده روابط اقتصادی، صنعتی، نظامی، امنیتی و سیاسی روسیه و ایران و حوزه منافع مشترک بین دوشکر و همچنین مواضع ولاديمير پوتين؛ رييس جمهور روسيه و ديدار وي با مقام معظم رهبري، دوران كنوني را نقطه مهمي در روابط دو كشور ايران و روسيه دانست و بر تعاملات بین دانشگاهی که زمینه ساز فهم عمیق تر دو جانبه در عرضه های مختلف و بطور خاص حوزه فرهنگ تاکید نمود.

همچنین پروفسور بولاتوف ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران و بازدید از دانشکده مطالعات جهان به تشریح فعالیت های دانشگاه MGIMO روسيه و گروههاي آموزشي آن پرداخت و بستر همکاری این مرکز با دانشکده مطالعات جهان را بسیار مناسب دانست و خواستار همکاری های علمی دو طرف شد.

رییس انستیتو روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به نخستین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که سال گذشته در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شده بود؛ خواستار همکاری های بيشتر طرفين شد.

دکتر رشتياني؛ عضو هیات علمی گروه مطالعات روسيه نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های گروه مطالعات روسيه خواستار همكاري بيشتر دو دانشگاه در زمينه چاپ مقالات و كتاب و برگزاري كنفرانسهاي مشترك گرديد.

همچنین دكتر كريمي دیگر عضو همکار گروه مطالعات روسيه بر نقش مهم مساله تبادل دانشجو و استاد در تحكيم همكاري هاي دو جانبه و شناخت بيشتر انديشمندان دو كشور از يكديگر تاكيد كرد.

کد خبر 350470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha