همشهری آنلاین: سفیر کره جنوبی در ایران گفت:‌ سفارت کره در ایران مایل است کیفیت هنر چوب ایران را به مردم کره معرفی کند، زیرا بیشتر مردم کشور ما از هنر ایرانی بی‌اطلاع هستند و در عین حال، عاشق این هنرند.

تجسمی

به گزارش ایسنا، کیم سئونگ هو در مراسم افتتاح نمایشگاه هنرهای چوبی اظهار کرد:‌ این نمایشگاه فرصت کم‌نظیر و افتخاری برای هنرمندان ایرانی ایجاد کرد. تعهد دولت کره با جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری چنین نمایشگاهی تصدیق می‌کنم. در واقع دو نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران و اصفهان و با حمایت سفارت کره برگزار شد.

او ادامه داد: از طریق همکاری در چنین نمایشگاه‌هایی، ما مردم کره آرزوی خود را برای استقرار دائمی به‌عنوان جمعی از ایرانیان در کشور شما را ابراز می‌کنیم. شرکت‌های کره‌ای بسیاری در دوران تحریم‌ها همچنان فعالیت تجاری خود با ایران را ادامه می‌دادند، حتی دولت کره نیز به واردات نفت از ایران ادامه داد. ایران همیشه برای ما یک شریک تجاری است.

وی بیان کرد: ایران دوست و همراه خوب ماست. برگزاری چنین نمایشگاهی و حمایت از آن نشان می‌دهد که چگونه به هنر ایرانی نزدیک می‌شویم. سفارت کره در ایران مایل است کیفیت هنر چوب ایرانی را به مردم کره معرفی کند، زیرا بیشتر مردم کره از هنر ایرانی بی‌اطلاع هستند، اما در عین حال عاشق این هنرند.

در ادامه مراسم افتتاح نمایشگاه هنرهای چوبی که صبح امروز در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز گفت:‌ چوب نخستین ماده‌ای است که انسان از آن به‌عنوان ابزار استفاده کرد و آن را شکل داد. چوب با خودش زندگی و حیات می‌آورد. در فرهنگ، نمادها و اسطوره‌ها موجب خودشناسی می‌شود، در واقع چوب مثل آیینه‌ای است که نه خود ظاهری، بلکه خود باطنی ما را نشان می‌دهد.

بهمن نامورمطلق ادامه داد: به همین جهت ما در فضایی که با چوب درست شده، احساس بیگانگی نمی‌کنیم، زیرا انسان از گهواره تا تابوت همواره با چوب بوده است. به همین جهت کاری که هنرمندان روی چوب انجام می‌دهند به مراتب از باغبان‌ها مهم‌تر است، زیرا باغبان‌ها از یک موجود زنده نگهداری می‌کنند، اما هنرمندان به موجودی که مرده حیات می‌بخشند. وقتی شما یک منظره را نگاه می‌کنید، می‌گویید چه زیباست، اما یک اثر هنری را که می‌بینید، می‌گویید چقدر زیبا و معنادار است.

او اظهار کرد: متأسفانه با قلم اندیشه اومانیسم بین انسان و هنر طبیعت فاصله افتاد و این اختلاف موجب تخریب زمین و آغاز بحران زیست محیطی شد. در حال حاضر دوران بازگشت به مادر طبیعت است. امروز انسان هیچ راهی به‌جز پیوند با طبیعت ندارد. به همین جهت باید از سفارت کره برای پیشنهاد برگزاری چنین نمایشگاهی تشکر کنم. کشوری که خودش به هنرهای دیجیتالی در جهان اشتغال دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: دوره پیوند بین صنایع دستی و صنایع ماشینی فرا رسیده است. از نظر ما صنایع ماشینی و صنایع دستی مکمل هم هستند نه متضاد. صنایع ماشینی می‌تواند کاربردی و صنایع دستی روح محصول باشند، به همین دلیل صنایع دستی آماده است در برنامه‌ای با یک صنایع سنگی مثل اتومبیل، دیجیتال و معماری همکاری نزدیک داشته باشد.

نامورمطلق اظهار کرد: امیدوارم جلسه‌ای با شرکت‌های کره‌ای و ایرانی برگزار شود و در این زمینه گفت‌وگو کنیم تا هنرمندان نیز در این زمینه اظهار نظر کنند. ما آماده‌ایم مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های هنر چوبی را در تهران و اصفهان و همچنین در یکی از شهرهای کره جنوبی برگزار کنیم.

نماینده یکی از شرکت‌های کره جنوبی در ایران نیز در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: آن چیزی که به ارزش این نمایشگاه اضافه می‌کند، این است که چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند روابط دو کشور را در زمینه اقتصاد و هنر افزایش دهد. درخواست می‌کنم در این نمایشگاه فرصت را غنیمت شمرید تا زمینه‌ای برای سهولت‌ بخشیدن به روابط دو کشور ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه هنرهای چوبی از دوم تا پنجم آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپاست و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کد خبر 350337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha