شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس، بدون شکست باقی ماند.

 صبح روز بعد از تساوی؛ سرمربی ملوان با ذهنیت تازه‌ای درباره تیم افشین قطبی حرف می‌زند. چه عزم سرخ‌ها برای نباختن حتی در انزلی وی را نیز وادار به تحسین کرده است.

محمد احمدزاده انگار علاقه چندانی به مرور حرف‌ها یک روز قبل از بازی مقابل پرسپولیس ندارد. آنجا که در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد: «این جمله را تیتر کنید؛ پرسپولیس را حتماً می‌بریم.»

برتری یک نیمه‌ای

 برتری پرسپولیس حتی به یک نیمه هم نرسید. گل دقایق ابتدایی علیرضا واحدی‌نیکبخت که روی پاس زیبای حسین بادامکی، پرسپولیس را در انزلی یک بر صفر پیش انداخت، در دقیقه 39 بازی توسط شاگردان محمد احمدزاده پاسخ داده شد.جلال رافخواهی گل انزلی‌چی‌ها را به ثمر رساند.

 گویا این بازیکن در آستانه دیدار حساس روز پنجشنبه به خوبی از لحاظ روحی توسط محمد احمدزاده مهیای گلزنی شده بود که یک روز قبل از مصاف با پرسپولیس ضمن گفت‌وگویی قول گلزنی داد. در نیمه دوم بازی نیز خبری از اتفاقات تازه نبود و حتی تعویض‌های پرسپولیس نیز به نقطه مثبتی منجر نشد.

 تعویض‌هایی که قطبی درباره‌اش تأکید می‌کند: نیکبخت خسته بود، بنابراین بهتر از عباس آقایی گزینه‌ای را سراغ نداشتم. از طرفی فاطمی نیز هنوز یک بازیکن 90 دقیقه‌ای نیست.

اما گویا داستان مدافعی که به یکباره در هفته یازدهم نیمکت‌نشین شده قرار است طی روزهای آینده خبرهای تازه‌تری را رقم بزند. «قطبی به شیث اعتقادی ندارد»؛ این خبر اما خیلی زود شکل عملیاتی به خود گرفت. از قرار معلوم این بار رایزنی‌های حمید استیلی نیز به جایی نرسیده و همچنین اطرافیان افشین قطبی نتوانسته‌اند وی را به استفاده از رضایی در ترکیب اصلی مجاب کنند.

 مدافع پرسپولیس که از هفته گذشته می‌دانست در دیدار برابر ملوان تیمش را همراهی نخواهد کرد، ضمن تماس تلفنی با محمود خوردبین از سرپرست پرسپولیس خواست تا رضایت‌نامه‌اش خیلی زود صادر شود. این در حالی است که حرف‌های شیث رضایی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش نیز قطبی را در موضع‌گیری مشخصی قرار داده است.

گویا طی روزهای آینده امکان دارد شیث رضایی دلخوری شدید خود را در رسانه‌ها مطرح کند. با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس هرگونه اختلافی را تکذیب و صورت مسئله را تا حد صرفاً یک نگاه فنی از جانب افشین قطبی تعدیل می‌کنند.

 قطبی: نگران نیستم، صدرنشین باقی می‌مانیم

 سرمربی پرسپولیس گفت: تساوی برابر ملوان مشکلی را در روند رو به رشد ما ایجاد نخواهد کرد. او ادامه داد: نگران سپاهان نیستم. چون دو بار آنها را ملاقات خواهیم کرد. قطبی درباره بازی سخت تیمش برابر ملوان گفت: «انزلی جای سختی برای امتیاز گرفتن بود.»

گویا افشین قطبی از نتیجه بازی برابر ملوان راضی به نظر می‌رسد. سرمربی پرسپولیس که تیمش در هفته یازدهم با کسب تساوی برابر ملوان به امتیاز 25 رسید تا همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر باقی بماند، تأکید می‌کند: بازیکنان من امروز به خوبی در زمین ظاهر شدند. ما درخانه ملوان بودیم اما کنترل بازی را در اختیار داشتیم.

سرمربی پرسپولیس ادامه می‌دهد: ما می‌توانستیم برنده این دیدار باشیم اما به هر حال تساوی نیز نتیجه خوبی بود.

رختکن ملوان بعد از تساوی

 تساوی برابر سرخ‌های پایتخت، انزلی‌چی‌ها را در رختکن وادار به سکوت کرد. 01 دقیقه انگار هیچ تمایلی برای حرف زدن وجود نداشت. سکوت را احمدزاده شکست؛ «هیچ مشکلی نیست. امروز با تمام تعصب‌تان بازی کردید. من از تک‌تک شما تشکر می‌کنم.» دقایقی بعد مدیرعامل باشگاه ملوان نیز در مقام حمایت از سرمربی این تیم برآمد و بازیکنان ملوان را مورد تحسین قرار داد.

 فشار برای بردن پرسپولیس

ماجرا از هفته سوم لیگ شروع شد. یک هفته پس از باخت استقلال در انزلی، هواداران آبی پایتخت تا قبل از رویارویی ملوان- پرسپولیس، هرگاه با محمد احمدزاده روبه‌رو می‌شدند او را بابت بردن استقلال مورد سرزنش قرار می‌دادند.

 آنها در فاز تازه‌تری از خواسته‌های خود خطاب به سرمربی باسابقه ملوان تاکید می‌کردند: «باید پرسپولیس را هم شکست دهید.» این اما بخشی از دغدغه‌های مهمی بود تا در خصوص بردن پرسپولیس جدیت بیشتری به خرج دهد.

 وی در گفت‌وگو با همشهری درباره این موضوع می‌گوید: بله، صحت دارد. از این بابت تحت فشار بودم. اما برابر پرسپولیس نه. به رضایت هواداران استقلال فکر می‌کردم و نه به شکست قطبی. فقط در اندیشه کسب 3 امتیاز بازی به سود ملوان بودم. همین.

 اظهارات جالب‌توجه احمدزاده درباره شخصیت مربیگری افشین قطبی در حالی مطرح می‌شود که یک منبع آگاه به همشهری می‌گوید: برخی از اطرافیان محمد احمدزاده طی یک هفته گذشته در چند نوبت وی را در جهت شکست پرسپولیس از طریق پرداختن به برخی اظهارات قطبی ترغیب کرده‌اند. آنها خطاب به احمدزاده گفته‌اند: قطبی هنوز نیامده سودای امپراتوری در سر می‌پروراند. بنابراین در همین هفته یازدهم باید کار او را با یک باخت یکسره کرد.

 احمدزاده ادامه می‌دهد: امروز خیلی‌ها به اظهارنظرهای افشین قطبی نگاه منفی دارند. مثلاً معتقدند که تضمین قهرمانی، امری کاملاً غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود اما من اعتقاد دیگری دارم. او با همین اطمینان می‌تواند تیمش را به قهرمانی برساند. هرچند تداوم صدرنشینی کار دشواری است.

 وی که تیمش پس از هفته یازدهم امتیاز 16 را یدک می‌کشد، درباره علت اصلی نرسیدن به برد برابر سرخ‌ها می‌گوید: تجربه پرسپولیس اجازه بردن را به ما نداد. هر چند معتقدم اگر مازیار زارع مصدوم نمی‌شد ملوان می‌توانست برنده بازی باشد اما گذشته از هر گونه تعصبی باید بگویم حریف را با پرسپولیس 10 سال اخیر متفاوت دیدم.

 آنها سال‌های گذشته بیشتر احساساتی بودند تا منطقی. اما در این بازی متوجه شدم صدرنشینی پرسپولیس طی این یازده هفته بی‌جهت نبوده چون آنها با تدابیر خاصی مقابل حریفان ظاهر می‌شوند و البته بی‌محابا دست به حمله نمی‌زنند. احمدزاده در واکنش به این سئوال که چه تفاوتی میان پرسپولیس و استقلال وجود دارد، پاسخ داد: استقلال را در انزلی شکست دادیم.

 من قصد مقایسه ندارم. اما همین اندازه بگویم که آرزو داشتم پرسپولیس هم مثل استقلال ظاهر می‌شد. در این صورت کار بزرگی را صورت داده بودیم. این‌طور نیست؟

 احمدزاده که حالا ملوان را بعد از سال‌ها به تیمی بالانشین تبدیل کرده، در خصوص شرایط آینده می‌گوید: وضعیت خوبی داریم. اینجا هواداران به بازی زیبا هم امتیاز می‌دهند. در این صورت مطمئنم که از ما راضی هستند. شرایط ویژه‌مان در جدول لیگ را حفظ می‌کنیم.

 انزلی همچنان که برای ناصر حجازی حکم کابوس را به خود گرفت، برای افشین قطبی موج سختی به همراه نداشت. سرمربی سرخ‌ها در تازه‌ترین واکنش‌های خود انزلی را زیبا توصیف و از مردم این شهر تمجید کرده است.

 در دیگر استقلال اهواز موفق شد با نتیجه 3 بر 2 از سد پگاه گیلان عبور کند.

کد خبر 35015

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز