همشهری آنلاین: با یورش داعش به برخی مراکز امنیتی کرکوک از جمله ساختمان استانداری و تعدادی از مراکز پلیس، مسئولان استان کرکوک تا اطلاع ثانوی منع رفت‌وآمد اعلام کردند.

کرکوک

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، به گفته برخی منابع عراقی، داعش امروز (جمعه 30 مهر) به برخی مراکز امنیتی استان کرکوک از جمله ساختمان استانداری و تعدادی از مراکز پلیس یورش برده و تک تیراندازهای این گروه تروریستی بر بالای ساختمان‌ها مستقر شده و درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای پلیس و نیروهای نظامی ساختمان استانداری شکل گرفت.

به گفته خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز، مسئولان استان کرکوک تا اطلاع ثانوی منع رفت‌وآمد اعلام کردند.

برخی منابع عراقی از نشست فوق‌العاده فرماندهان امنیتی استان کرکوک با هدف بررسی چگونگی پایان دادن به ناامنی به وجود آمده در این استان خبر دادند.

در حال حاضر نیز درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگ و داعشی‌ها با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین ادامه دارد.

استحکامات امنیتی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز جهت مشارکت در کنترل وضعیت امنیتی کرکوک به استان رسید.

منابع خبری حاکی از آن هستند که تا این لحظه هشت تن از نیروهای عراقی در درگیری‌ها با داعش در مناطق مختلف این استان کشته و هفت تن دیگر از آنان زخمی شدند.

با این حال روند صادرات نفت از میدان نفتی این استان همچنان ادامه دارد.

برخی منابع عراقی احتمال دادند داعشی‌ها خود را در میان آوارگان موجود در این استان پنهان کرده‌ باشند.

به گفته برخی منابع در استان کرکوک در حال حاضر تیراندازی میان نیروهای پیشمرگ و داعشی‌هایی که در مدرسه‌ای در شهر کرکوک مستقر شده‌اند، ادامه دارد.

تعدادی داعشی‌ها کنترل یک مسجد در این شهر را به دست گرفته و در آنجا تعدادی از نمازگزاران را به اسارت گرفته‌اند و یکی از داعشی‌ها نیز از طریق بلندگو به زبان کردی مردم را به جنگ با نیروهای پیشمرگ دعوت کرد.

همچنین چند داعشی صبح امروز دست به انجام عملیات انتحاری در یک نیروگاه برق در این استان زدند.

به گفته استاندار کرکوک و مسئولان امنیتی در این انفجار انتحاری دستکم 16 تن کشته شدند. چهار شهروند ایرانی در میان شهدا هستند.

عبدالله نورالدین الصالحی، شهردار الدبس در شمال غرب کرکوک، به خبرگزاری فرانسه گفت: این حمله به نیروگاه برق این شهر انجام شد که راه اندازی آن به شرکتی ایرانی واگذار شده است.

سه عامل انتحاری در ساعت 6 صبح به نیروگاه حمله کردند و چند کارمند عراقی و چهار تکنیسین ایرانی به شهادت رسیدند.

آخرین خبرها به نقل از یک منبع امنیتی عراقی حاکی است که نیروهای عراقی موفق شدند کنترل این نیروگاه برق را از داعش پس بگیرند.

به گفته این منابع نیروهای پیشمرگ و حشد شعبی در اطراف این استان استراتژیک مستقر شده‌اند.

طبق برخی گزارش‌های مطبوعاتی گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری صبح امروز علیه مراکز دولتی در استان کرکوک را بر عهده گرفت.

این حمله داعش در حالی صورت گرفت که طالب شغاتی، فرمانده نیروهای مشترک عراق اعلام کرد پس از وقوع درگیری‌هایی با داعش، نیروهای مبارزه با تروریسم وارد استان نینوا شدند و نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها به پیشروی خود به سمت شرق موصل ادامه می‌دهند.

در چهارمین روز از عملیات آزادسازی موصل در منطقه برطله در شرق این شهر درگیری‌های شدیدی میان داعشی‌ها و نیروهای مبارزه با تروریسم شکل گرفت.

از سوی دیگر سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد که درگیری‌های سه روز گذشته در موصل 5640 عراقی را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد که بیشتر آن طی 24 ساعت گذشته رخ داده است.

سازمان ملل نیز پیشتر پیش‌بینی کرد که احتمالا یک هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل شاهد موج گسترده مهاجرت از این شهر باشیم.

گفته می‌شود به دنبال درگیری‌ها با داعش در عراق در حال حاضر بیش از سه میلیون آواره در این کشور وجود دارد.

کد خبر 350052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha