پاییز سال گذشته داستان مهاجرت چند کارگردان از ایران برای فعالیت در شبکه ماهواره‌ای «جم» ابتدا در فضای مجازی و بعد در رسانه‌های رسمی پیچید.

در پي آن، چند بازيگر هم راهي تركيه شدند تا شايد به آرزوهاي خود در آن سوي آب‌ها جامه عمل بپوشانند اما عمر اين بلندپروازي به يك سال هم نرسيد. حالا باد پاييزي از تغيير فصل و بازگشت مهاجرهاي سرخورده به وطن خبر مي‌دهند.به گزارش همشهري، همان زمان سايت‌هاي تركيه‌اي با پوشش نشست خبري مسئولان شبكه تلويزيوني جم، خبر توليد بيش از ۱۰۰ فيلم و سريال را در اين شبكه منتشر كردند؛ آثاري كه قرار بود فقط در مدت يك سال توليد شود. همين اخبار و ارتباطات زمينه را براي سفر گروه‌هاي ديگر فراهم كرد و گاهي نام‌هايي از فعالان پشت دوربين هم شنيده مي‌شد؛ افرادي كه ايران را به مقصد تركيه و بروز هنرشان در اين شبكه ترك كردند.

درست يك سال از ماجراي مهاجرت نام‌هاي مهجور و نه‌چندان آشنا به آن سوي آب‌ها مي‌گذرد و حالا علاوه بر محقق‌نشدن وعده توليد 100فيلم و سريال، مديران اين شبكه ترجيح دادند قراردادهاي خود را با بازيگران و فيلمسازان مهاجر فسخ كنند. همين ماجرا و زمزمه‌هاي نامناسب‌بودن شرايط فعاليت در شبكه جم دليلي شد تا برخي بازيگران با ابراز ندامت از گذشته، خواهان بازگشت به ايران شوند. در همين چند روز اخير، برخي به ايران بازگشته‌اند و برخي هم از مسئولان درخواست كرده‌اند زمينه بازگشت آنها را مهيا كنند.

هرمز سيرتي، يكي از بازيگراني است كه در سكوت كامل به اين شبكه معلوم‌الحال پيوست و بلافاصله هم در يك سريال بسيار ضعيف مقابل دوربين رفت. او مدتي است به ايران برگشته و با حضور در دادسراي فرهنگ و رسانه، قصد دارد براي فعاليت دوباره در سرزمين مادري مجوز بگيرد. سيرتي كه سابقه كار در راديو را هم دارد، درباره دلايل بازگشت خود به فارس گفت: من قطعا به ايران برگشته‌ام و همكاري‌ام با شبكه ج به پايان رسيده است.

پس از انتشارنامه منتسب به رئيس شبكه جم در فضاي مجازي و ابراز نارضايتي او از عملكرد ايراني‌هاي فعال در محصولات اين شبكه ماهواره‌اي فارسي‌زبان، شايعه‌هايي درباره تعديل نيرو به گوش رسيد. گرچه برخي شبكه‌ها هم در چند روز گذشته تلاش كردند شرايط ايراني‌ها را عادي و طبيعي جلوه دهند اما ناگفته پيداست كه كمبود منابع مالي و توخالي بودن وعده‌ها، بازيگران و فيلمسازان هجرت‌كرده را بسيار نااميد كرده است.

هر چند وزارت ارشاد ديگر وزير ندارد و اين روزها با سرپرست اداره مي‌شود اما سخنگوي وزارتخانه و رئيس سازمان سينمايي پيش‌تر از باز بودن مسير بازگشت ايراني‌هاي رفته به شبكه جم خبر داده بودند؛ اتفاقي كه به‌نظر مي‌رسد به‌زودي شاهد آن خواهيم بود.

کد خبر 350013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha