معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: فاز نخست تصفیه دریاچه شهدای خلیج‌فارس که تصفیه فیزیکی است تا پایان مهر‌ماه و بهره‌برداری کامل از آن تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.

 عليرضا جاويد با بيان اينكه تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس سومين فاز پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس است، گفت: فاز تصفيه فيزيكي تا پايان مهرماه و تا پايان دي‌ماه فاز تصفيه شيميايي نيز به آن الحاق شده و به اين ترتيب 5/6ميليون مترمكعب آب درياچه شهداي خليج‌فارس بنا به معيارهاي زيست‌محيطي تصفيه خواهد شد.

به گفته معاون فني و عمراني شهرداري تهران با افتتاح اين تصفيه‌خانه آب ورودي درياچه چيتگر در‌ ماه‌هاي بهمن و اسفند كه زمان آبگيري درياچه است، تصفيه خواهد شد و كيفيت آب درياچه ارتقا پيدا خواهد كرد. وي با اشاره به موفقيت پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس در سطح جهاني گفت: اين پروژه سال گذشته توانسته است رتبه چهارم در اجلاس جهاني مديريت پروژه را در كشور پاناما به‌دست آورد و اخيرا مقاله تخصصي در مورد آن در همايشي در كشور ژاپن ارائه شده است. جاويد تأكيد كرد: اين درياچه نقش جدي در جذب گردشگران براي منطقه ٢٢ تهران فراهم مي‌كند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه هيچ‌گونه خطر زيست‌محيطي درياچه شهداي خليج‌فارس را تهديد نمي‌كند، گفت: پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس از مگا پروژه‌هاي قرني و ماندگار پايتخت است كه زمينه ارتقاي كيفيت زندگي در شهر تهران در مسير شهري جهاني را فراهم خواهد كرد.

کد خبر 350012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha