چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق نتایج یک تحقیق، نوجوانان مبتلا به اختلال اتیسم بیشتر چاق می‌شوند و چاقی آن‌ها در مقایسه با همسن و سال‌هایشان، تداوم بیشتری در طول سال‌های نوجوانی دارد.

شیوع چاقی در بین نوجوانان مبتلا به اتیسم

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، چاقی دوران کودکی می‌تواند پیامدهای بلندمدتی برای سلامت افراد مبتلا به اتیسم داشته باشد.

آویوا ماست، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تافتس بوستون، در این‌باره می‌گوید: «کودکان دارای ناتوانی‌های رشدی با چالش‌های منحصربه فردی روبرو هستند. مشکلات پزشکی آنها نیاز به توجه بیشتری دارد.»

این مطالعه شامل ۴۴ هزار فرد بین ۱۰ تا ۱۷ سال بود. این کودکان و نوجوانان در نظرسنجی سلامت سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ شرکت کرده بودند. نظرسنجی شامل اطلاعاتی در مورد وزن، قد، جنسیت، نژاد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و ابتلا یا عدم ابتلا به اتیسم بود.

محققان با بررسی این نظرسنجی‌ها دریافتند چاقی در بین کودکان و نوجوانان مبتلا به اتیسم شیوع بیشتری داشت. به طوری که ۲۳ درصد از افراد مبتلا به اتیسم چاق بودند، درحالیکه ۱۴ درصد از افرادی که مبتلا به اتیسم نبودند چاق بودند.

همچنین نرخ چاقی در بین افراد جوانی که مبتلا به اتیسم نبودند بین سنین ۱۰ تا ۱۷ سال ۵۰ درصد کاهش یافت. اما نرخ چاقی در بین کودکان مبتلا به اتیسم، در طول این سال‌ها تغییری نکرده بود.

همچنین محققان دریافتند نرخ بروز اتیسم در پسران بیش از دختران شیوع دارد.

محققان عنوان می‌کنند از آنجائی که افراد مبتلا به اتیسم تحرک کمتری دارند، ریسک اضافه وزن در آنها افزایش می‌یابد.

کد خبر 349939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha