سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان محیط‌ زیست پرو درحال بررسی دلیل مرگ ناگهانی ۱۰ هزار قورباغه است که اجساد آنها در رودخانه‌ای در جنوب این کشور کشف شده‌است.

براساس گزارش BBC، به گفته فعالان محيط زيست،‌الودگي رودخانه كوآتا دليل مرگ اين جانداران بوده‌است. به گفته اين گروه دولت بارها درخواست‌ها براي ساخت يك مركز تصفيه فاضلاب در اين منطقه را رد كرده‌است.

قورباغه‌هاي آبي تي‌تي‌كا‌كا در دسته گونه‌هاي در معرض انقراض قرار دارند كه زيستگاه آنها درياچه آب شيرين بزرگي است كه ميان پرو و بوليوي و قبيله‌هاي اين دو كشور مشترك است.

با اين همه كميته مقابله با آلودگي روخانه كوآتا مي‌گويد مقامات پرويي نتوانسته‌اند با مشكل آلودگي اين منطقه مقابله كنند زيرا هيچ اطلاعاتي از ميزان آلودگي اين منطقه ندارند.

سازمان خدمات حيات وحش و جنگل‌باني پرو اكنون قصد دارد آنچه رخ داده را مورد بررسي قرار دهد. به گفته اين سازمان براساس شهادت ساكنان محلي و نمونه‌هاي به دست آمده از اين رويداد،‌ به نظر مي‌آيد 10 هزار قورباغه در منطقه‌اي به وسعت 50 كيلومتر از بين رفته‌اند.

قورباغه‌هاي تي‌تي‌كا‌كا در دسته دوزيستاني است كه به دليل شكار بيش از اندازه و تخريب زيستگاه و همچنين سلطه گونه‌هاي شكارچي بر آنها در دسته جانداران درحال انقراض قرار گرفته‌اند.

کد خبر 349769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha