همشهری آنلاین: کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با ارسال دعوتنامه، رسما از علی مرادی و محمد نصیری دعوت به عمل آورده تا در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ در مقر اصلی (IOC) واقع در لوزان سوئیس حضور یابند.

M.Nasiri

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قرار است در اتفاقی تاریخی برای ورزش کشور و وزنه‌برداری ایران؛ مدال نقره المپیک 1972 مونیخ استاد محمد نصیری را در موزه بین‌المللی المپیک واقع در شهر لوزان سوئیس به یادگار ثبت و نگهداری کند.

برهمین اساس (IOC) با دعوت رسمی از علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان به همراه استاد محمد نصیری، مشاورعالی رئیس فدراسیون و اسطوره سه مداله ایران در تاریخ بازی‌های المپیک اتفاقی تاریخی را برای وزنه برداری ايران رقم زده است.
کمیته بین‌المللی المپیک قرار است پس از حضور رئیس و مشاور عالی فدراسیون وزنه‌برداری كشورمان در شهر لوزان سوئیس؛ طی مراسمی باشکوه و تجلیل از استاد محمد نصیری، مدال نقره وی که در بازی‌های المپیک 1972 مونیخ کسب شده بود را به عنوان نماد و مدالی ارزشمند به یادگار از این قهرمان سرشناس و مشهور وزنه‌برداری جهان در موزه بین‌المللی (IOC) ثبت و نگهداری کند.

گفتنی است؛ این اتفاق ویژه برای نخستین بار است که در ورزش ایران رخ می‌دهد تا ورزشکاری ایرانی مدال المپیک خود را به موزه کمیته بین‌المللی المپیک اهداء کند.


لازم به توضیح است، محمد نصیری دارنده سه مدال (طلای 1968 مکزیکوسیتی، نقره 1972 مونیخ و برنز 1976 مونترال) قصد دارد مدال نقره المپیک 1972 مونیخ را به موزه کمیته بین‌المللی المپیک اهداء کند.

این مدال در سال‌های بسیار دور به سرقت رفته بود و حدود شش سال پیش یک خیر ایرانی آن را در خارج از کشور در مزایده‌ای خریداری کرد و درنهایت چندی پیش در مراسم افتتاحیه رقابت‌های بین‌المللی جام فجر این مدال ارزشمند را پس از 44 سال به محمد نصیری بازگرداند.

 

کد خبر 349662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha