معاون امور مجلس رئیس‌جمهور لایحه هوای پاک را حاصل کار پژوهشی دولت و مجلس به‌عنوان ابزاری برای مقابله با منابع آلاینده هوا دانست و بر ضرورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

حسينعلي اميري با اشاره به تدوين و تكميل لايحه هواي پاك گفت: با عنايت به گذشت حدود 20سال از اجراي قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا مصوب 1374و در پي شدت يافتن آلودگي هوا در كشور و رخداد پديده‌هايي ازجمله گردوغبار، تغيير اقليم و امواج الكترومغناطيس، لزوم پيش‌بيني ضمانت اجرا مؤثر براي مقابله با آن ضرورت به روزرساني قانون موجود و رفع خلأهاي قانوني آن و پيشگيري از بر هم خوردن تعادل و تناسب محيط‌زيست، لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده است.

معاون امور مجلس رئيس‌جمهور همچنين اضافه كرد: نمايندگان عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با عنايت به اعلام وصول لايحه هواي پاك، در اجراي تبصره 1ماده 147قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي مفاد لايحه مذكور را با طرح يادشده ادغام و گزارش آن را تحت عنوان لايحه هواي پاك به صحن علني براي تصويب تقديم كردند. اميري تأكيد كرد:

ضرورت دارد تا تمامي مفاد لايحه هواي پاك كه حاوي احكام جامع قانوني براي مقابله با منابع آلاينده هوا اعم از طبيعي و انسان ساخت است در صحن علني مورد عنايت براي تصويب قرار گيرد. اميري تدوين و شفاف‌سازي‌ تعريف آلودگي هوا و تسري آن به آلودگي بو، صدا و امواج، دسته بندي منابع آلاينده هوا براساس منابع معتبر بين‌المللي و توسعه ضوابط استقرار واحد‌هاي صنعتي و توليدي به واحدهاي خدماتي و پيش‌بيني ضمانت اجرا را از نقاط قوت اين لايحه برشمرد.

معاون امور مجلس رئيس‌جمهور همچنين با بيان اينكه «تكميل شيوه معاينه فني وسايل نقليه موتوري» و «تعيين سن فرسودگي وسايل نقليه موتوري و نحوه مواجه با آن» و«ايجاد سامانه پايش آنلاين براي واحدهاي مشمول ارزيابي اثرات زيست‌محيطي» را از ديگر نقاط قوت اين لايحه ارزيابي كرد.

کد خبر 349583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha